Privatizarea CFR staţionează în curtea CSAT

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Băsescu, invitat să-şi probeze acuzele

Privatizarea CFR staţionează în curtea CSAT

Politică 26 Iulie 2013 / 00:00 377 accesări

GURA BATE... Din „gara” Palatul Victoria, „trenul accelerat” CFR Marfă a pornit spre Cotroceni. Până acum, Traian Băsescu a spus întruna că societatea CFR ţine de siguranţa naţională, după care a încercat să arunce tot felul de umbre de corupţie asupra privatizării acestui colos. El l-a acuzat pe patronul Grup Feroviar Român (GFR), care vrea să cumpere pachetul de acţiuni de la CFR, că nu are bani şi ar vrea să vândă la fier vechi compania de stat. Corect ar fi fost ca, după lansarea în mod public a unor astfel de acuzaţii, să fie prezentate probe care trebuie să aibă la bază informaţii concrete şi exacte, pentru că şeful statului nu poate vorbi la fel ca orice troscangiu dintr-o cârciumă de cartier care îşi dă şi el cu părerea. Premierul, blagoslovit de şeful statului cu interimatul de la Ministerul Transporturilor împotriva voinţei sale, a reacţionat şi, într-un gest firesc şi inteligent, l-a invitat pe Băsescu să îşi spună părerea şi să prezinte, în cadrul oficial şi special creat pentru astfel de lucruri, documentele care ar crea suspiciuni asupra privatizării CFR Marfă - adică în Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). Vorba lui Ponta: are preşedintele informaţii că această privatizare afectează siguranţa naţională? Să o oprească şi gata. De altfel, în CSAT a fost dezbătută de două ori această privatizare, a cărei istorie a fost legată strâns de activitatea ministrului condamnat (într-o primă instanţă) Relu Fenechiu. Prima dată a fost refuzată, însă a doua oară a primit „OK”-ul prezidenţial.

CSAT TREBUIE SĂ DECIDĂ Fostul ministru Relu Fenechiu este supărat pe Băsescu şi l-a acuzat că, „după ce a ieşit cu declaraţii periculoase în cazul privatizării CFR Marfă, a fost blocat accesul companiei câştigătoare la credite bancare”. El spune că, în acest moment, „nicio bancă nu mai dă bani GFR”: „CSAT ar trebui să decidă dacă e bine sau rău. Din punctul nostru de vedere, toate documentele sunt în regulă, dar noi nu ştim dacă acţionarul unei companii are probleme cu DIICOT sau cu DNA. Nici nu avem de unde şti dacă băncile îi dau sau nu credit”. El consideră că preşedintele trebuie să-şi asume informaţiile vehiculate la televizor. „Dacă nu era intervenţia lui Traian Băsescu, nu mai cerea nimeni nimic, nu mai era nevoie de şedinţa Consiliului“, a declarat Fenechiu.

NEDUMERIRILE UNORA În toată povestea, mai sunt unii care nu au înţeles de ce Băsescu trebuie să-şi asume răspunderea pentru contractul de privatizare a CFR Marfă. Printre ei se numără şi liberalul Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor, care crede că implicarea CSAT în avizarea privatizării CFR „sună a ţară sud-americană, sub regim autoritar după o lovitură de stat militară”. Parcă îl aud pe profu’ de fizică: „Stai jos, nu ai înţeles nimic!”. Şi răspunsul purtătorului de cuvânt de la Cotroceni, Bogdan Oprea, oricât de sec şi nervos ar fi, nu mai contează prea tare. Acum nu mai este vorba de vreo joacă politică, vreo încălcare a acordului de coabitare sau ceva de genul. E treabă serioasă. E o chestiune ce ţine de securitatea naţională. În CSAT, preşedintele trebuie să demonstreze că dubiile sale etalate „pe sticlă” nu sunt simple petarde aruncate spre mass-media.



12