Proba de Bacalaureat „Elevii au talent“. Lămuriri aduse de Ministerul Educației

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
BACALAUREAT EDU.RO:

Proba de Bacalaureat „Elevii au talent“. Lămuriri aduse de Ministerul Educației

Educație 07 Aprilie 2019 / 16:00 3813 accesări

După ce ministrul Educației a susținut că ”a fost o scăpare” faptul că nu a trecut Geografia în materiile pentru Bacalaureat, Ministerul Educației revine cu o serie de precizări. Instituția încearcă să explice rolul probei de creativitate, pe care o definește acum drept ”probă de maturitate”. Aceasta ar fi, potrivit explicațiilor suplimentare date de ministru și minister, o probă transdisciplinară (din mai multe discipline). Proba aceasta numită "de creativitate" a generat o întreagă serie de glume din partea profesorilor, parte dintre ele regăsindu-se inclusiv în comunicatul oficial de ieri al Societății Române de Geografie. Președintele forului a scris, "în numele întregii comunități geografice din România", că nu înțelege cum ar putea Geografia să intre la un examen de creativitate

”Știința Geografiei - parte din Științele Pământului - se bazează pe conținuturi obiective și riguroase, incompatibile cu o evaluare subiectivă, tip ‘creativitate…’. Altfel, proba respectivă s-ar numi ‘Elevii au talent“ - spun geografii.

CE ÎNSEAMNĂ ”PROBA DE CREATIVITATE”

”În scenariul propus, este specificat faptul că în cadrul examenului de Bacalaureat se va susține și o „probă de maturitate care evaluează capacitatea absolventului de a folosi, în mod practic, competențele dobândite pe parcursul întregului parcurs școlar obligatoriu, creativitatea, cunoștințele, abilitățile, aptitudinile și atitudinile absolventului“. Aceasta probă nu a fost descrisă în mod exact în această etapă, conținutul acesteia urmând a fi discutat, în detaliu, cu specialiști ai Institutului de Știinte ale Educației și ai Consiliului Național de Evaluare și Examinare, pentru a fi identificate modalitățile de evaluare a capacității absolventului de a folosi în mod practic, în situații relevante și transdisciplinare, cunoștințele dobândite. Având în vedere evoluția societății, se impune o reconfigurare a predării mai multor discipline dinspre transferul de cunoștinte, la dezvoltarea competențelor de a analiza și folosi informațiile accesate. Se trece, astfel, de la evaluarea cunoștințelor dobândite, la evaluarea competențelor din profilul absolventului în ansamblul lor, așa cum au fost acestea definite de specialiștii Institutului de Știinte ale Educației.” Ministrul Ecaterina Andronescu definea, imediat după prezentarea ”viziunii”, această probă de creativitate: ”Eu cred că obligația noastră este să dezvoltăm un învățământ creativ. Un om care nu produce idei, un om care nu este capabil să fie creativ în fiecare zi nu se poate ridica de la orizontală, metaphoric vorbind. De aceea eu cred că obligația învățământului este să pună accent pe creativitatea elevului, să nu omoare creativitatea prin autoritate excesivă, să-l lase pe lev să producă idei în clasă, să caute soluții chiar dacă nu întotdeauna soluția cu care vine elevul este perfecta sau este cea bună. Dar el a gândit soluția aceea, trebuie să-l determinăm să gândească, să-i formăm aceste mecanisme și de aceea este văzută ca o probă care înglobează mai multe discipline.”



12