Probleme majore în turismul românesc, hotelierii rămân optimiști

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Probleme majore în turismul românesc, hotelierii rămân optimiști

Turism 16 Iunie 2016 / 20:18 800 accesări

Infrastructura, lipsa promovării dar și a personalului calificat sunt principalele probleme ale turismului românesc, însă peste 40% dintre hotelierii din România sunt optimiști cu privire la evoluția sectorului și consideră că situația se va îmbunătăți în următorii 5 ani, se arată într-un studiu realizat de un portal de rezervări online. Aproape jumătate (42,5%) dintre respondenți sunt optimiști cu privire la evoluția turismului romanesc și consideră că situația se va îmbunătăți în următorii 5 ani. Principala problemă a industriei este infrastructura defectuoasă din România, după cum afirmă 48% dintre respondenți. În ceea ce privește evoluția propriului business, conform studiului realizat de HotelGuru.ro, 67% dintre hotelierii care au participat la studiu au declarat că 2015 a fost un an acceptabil, în timp ce pentru 22,5% a fost un an de succes. Totodată, 82,5% dintre respondenți au declarat ca plănuiesc să își dezvolte serviciile în următorii 5 ani. Majoritatea intenționează să îmbunătățească nivelul de confort din camere (56,3%), în timp ce peste 40% și-ar dori să ofere o capacitate mai mare de cazare. În topul serviciilor pe care hotelierii intenționează sa le dezvolte se regăsesc și centrele SPA, pentru 29% dintre unitățile de cazare.

CELE MAI MARI PROBLEME

Aproximativ jumătate din participanții la studiu consideră că cea mai mare provocare a industriei este infrastructura deficitară, urmată de lipsa promovării și a personalului calificat (21% și, respectiv, 19%). Prin urmare, cel mai important pilon în dezvoltarea turismului românesc este considerat a fi infrastructura (49%), urmat de promovarea tradițiilor și gastronomiei locale (22%), precum și a activităților în aer liber (17%). Conform studiului HotelGuru.ro, 50% dintre hotelierii din România primesc cele mai multe solicitări prin intermediul site-urilor de rezervări online. În același timp, pentru clienții a 26% dintre unitățile de cazare, rezervările telefonice continuă să fie preferate. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de unități de cazare din România.

Taguri articol


12