Problemele de comunicare ANRMAP-primari, în dezbatere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Problemele de comunicare ANRMAP-primari, în dezbatere

Administrație 23 Noiembrie 2012 / 00:00 501 accesări

Primari de oraşe, comune sau municipii, membri ai structurilor asociatiative, s-au întâlnit zilele trecute cu reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP). La întâlnire a participat şi prim-vicepreşedintele Asociaţiei Comunelor din România (ACoR), Mariana Gâju, care a punctat câteva dintre problemele cu care se confruntă administraţia publică locală. Ea a explicat că nu există o modalitate de comunicare rapidă între autorităţile contractante şi ANRMAP în legătură cu modul în care se formulează respingerile la documentaţiile de atribuire. „Avem dificultăţi de comunicare şi în perioada de derulare a unei proceduri de atribuire a unui contract, atunci când comisiile de evaluare au situaţii inedite, iar prevederile legale nu acoperă speţa. De asemenea, am dori să fie stabilite măsuri clare şi concrete de pregătire profesională a personalului din compartimentele de achiziţii publice/persoanele cu atribuţii de serviciu în acest sens, mai ales la comune şi instituţiiile publice mici, dar şi modalităţi de soluţionare ale problemelor întâmpinate în implementarea proiectelor finanţate prin Măsura 3.2.2. a Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală“, a declarat Gâju. Ea a explicat că administraţiile locale au întocmit proiectele în baza unor studii de fezabilitate, însă în momentul iniţierii procedurilor de achiziţie publică, în baza contractelor de finanţare semnate, situaţiile din teren au fost altele decât cele identificate prin studiile de fezabilitate. Şi de aici problemele, motiv pentru care Gâju a solicitat reglemetarea acestor deficienţe.



12