Procedurile asistenţilor medicali generalişti au fost aprobate de Consiliul Naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) în şedinţa din martie 2010. Elaborarea acestora a început anul trecut, iar documentul a fost revizuit, modificat şi completat de patru ori, în funcţie de propunerile şi sugestiile filialelor organizaţiei, se arată într-un comunicat al organizaţiei. Procedurile vor fi integrate în Protocoalele elaborate de fiecare unitate medicală, în baza Ghidurilor de practică aprobate de Ministerul Sănătăţii (MS). Vicepreşedintele OAMGMAMR, Daniela Butoi, responsabil de Departamentul profesional ştiinţific, a declarat că “membrii Consiliului Naţional consideră că este absolut necesar ca, la elaborarea protocoalelor la nivelul unităţilor medicale, să participe şi asistenţii medicali, ei fiind parte integrantă a echipei”. Protocoalele au rolul de a ghida acitivitatea asistenţilor medicali, astfel încât să îi protejeze de eventuale culpe profesionale, iar pentru Comisiile de etică ale Ordinului vor reprezenta un şablon în judecarea sesizărilor şi a reclamaţiilor. “Fiecare specialitate va avea, până la sfârşitul anului 2010, proceduri proprii, dar procesul de elaborare a procedurilor este unul continuu, astfel încât acestea vor fi revizuite periodic, în funcţie de progresul tehnic sau material în domeniu. Este important să primim reacţiile colegilor noştri care utilizează procedurile în mod curent, mai ales că este pentru prima dată în România când sunt formulate astfel de documente. Procedurile vor fi afişate pe siteul Ordinului, astfel încât asistenţii medicali să ne poată transmite eventuale propuneri de modificare sau completare a acestora”, se mai precizează în document. Procedurile elaborate de OAMGMAMR vor fi transmise MS pentru a fi avizate şi apoi vor fi postate pe siteul www.oamr.ro.