Procesul de evaluare a managerilor din spitale, prelungit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Procesul de evaluare a managerilor din spitale, prelungit

Social 22 Aprilie 2009 / 00:00 575 accesări

Pentru asigurarea unui cadru transparent, dar şi pentru realizarea temeinică a procesului de evaluare a managerilor de spitale, dr. Ion Bazac, ministrul Sănătăţii, a dispus, printr-un ordin, prelungirea termenului de finalizare a rapoartelor de evaluare pînă la 30 aprilie. Pentru obiectivitatea aprecierilor, ordinul ministrului Sănătăţii nu modifică criteriile de evaluare a indicatorilor de performanţă stabilite de fosta conducere a ministerului prin Ordinul nr. 112 din 22 ianuarie 2007, privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen. Măsura de prelungire a termenelor de evaluare a fost luată ca urmare a verificării documentelor depuse în dosarele de evaluare unde s-au constatat unele neconcordanţe între valoarea indicatorilor consemnată în fişele de evaluare şi valoarea acestora din documente. Procedura de evaluare este obiectivă, exactă şi presupune calculul valorilor indicatorilor din documentele depuse în dosarele de evaluare cu indicatorii asumaţi prin contractul de management. Ordinul ministrului Sănătăţii permite reanalizarea dosarelor de evaluare de către Comisiile locale pentru situaţiile în care s-au constatat neconcordanţe. Responsabilitatea corectitudinii rapoartelor de evaluare revine comisiilor locale. Avînd în vedere procesul de evaluare din acest an, dar şi deficienţele constatate în mai multe rînduri de echipe de control în activitatea unor manageri de spital, Ministerul Sănătăţii (MS) consideră oportună demararea unor discuţii cu privire la modificarea legislaţiei în ceea ce priveşte sistemul de numire şi evaluare a conducerii spitalelor. Conform Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, procesul de evaluare anuală a managerilor din unităţile sanitare publice cu paturi se face la nivel regional, de către comisii judeţene, iar la nivelul MS, de către o Comisie centrală de evaluare. Aceasta are misiunea de a verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a evaluării, modul de întocmire a fişelor de evaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apărute în cadrul evaluării anuale a activităţii managerilor spitalelor publice. Preşedintele Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale buget şi credite externe din MS, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie. La Constanţa, potrivit directorului executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Judeţeană (DSPJ), dr. Camelia Ciobotaru, evaluarea managerilor de spitale a luat sfîrşit, doi dintre manageri depunînd contestaţii asupra rezultatului final al evaluării. “Aşteptăm un rezultat la contestaţiile depuse”, declara, zilele trecute, dr. Ciobotaru.



12