Procurorii nu au găsit niciun vinovat în cazul incidentelor feroviare de anul trecut

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Procurorii nu au găsit niciun vinovat în cazul incidentelor feroviare de anul trecut

Eveniment 24 Septembrie 2009 / 00:00 344 accesări

După aproape un an de anchetă, procurorii constănţeni nu au găsit niciun vinovat în cazul a două accidente feroviare ce au avut loc pe 19 şi 20 noiembrie 2008. Rezoluţia procurorilor Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Constanţa arată că în dosarul evenimentelor de cale ferată care au avut loc pe relaţia de circulaţie neinteroperabilă Dorobanţu - Romcim Medgidia, la km 4+935, s-a dispus neînceperea urmăririi penale. Mai mult, magistraţii spun că incidentul a avut loc din cauza unor împrejurări care nu puteau fi prevăzute de reprezentanţii societăţilor deţinătoare a mijloacelor de transport, a căii de rulare şi a celor care efectuau lucrări de întreţinere a căii ferate. Rezoluţia procurorilor nu menţionează însă nimic cu privire la cine va suporta cheltuielile reparaţiilor. Dacă pe 19 noiembrie 2008 cîteva vagoane de marfă au sărit de pe linie, la mai puţin de 24 de ore, în acelaşi loc, alte două vagoane au căzut de pe pod. Reamintim că, anul trecut, la sfîrşitul lunii noiembrie, impiegatul de mişcare din staţia CF Medgidia a sunat la postul de Poliţie Transporturi Feroviare Medgidia pentru a anunţa că în zona podului feroviar Medgidia - Negru Vodă, pe care circulă doar trenuri de marfă, a avut loc un incident. Echipa trimisă la locul evenimentului a constatat că două vagoane ale trenului de marfă nr. 58.480 căzuseră de pe pod direct pe linia de cale ferată aflată dedesubt şi care este destinată trenurilor de persoane. Din cercetări a reieşit că mărfarul avea în componenţă 35 de vagoane, ce aparţin societăţii Unifer Trans, şi se deplasa către fabrica „La Farge Romcim”, încărcat cu calcar. Cînd trenul a ajuns pe podul din zona localităţii Castelu, în timp ce îl traversa, vagoanele 27 şi 28 s-au blocat şi au deraiat de pe şine, căzînd în gol de la peste 20 de metri, pe Magistrala 800 a CFR, care face legătura între Bucureşti şi Constanţa. Din fericire, niciun tren de călători nu circula la acea oră pe firul 4 de cale ferată, astfel că evenimentul nu s-a soldat cu pierderi de vieţi omeneşti. În cădere, cele două vagoane au distrus total parapetul podului feroviar şi firele de contact ale Magistralei CF 800 şi au avariat stîlpii de susţinere a firelor electrice. Mecanicul trenului de marfă a povestit că a simţit întîi un recul, apoi a constatat că vagoanele s-au oprit şi, în final, a auzit un zgomot infernal. În urma acestui incident, peste 600 de călători au fost afectaţi de măsura opririi traficului feroviar. Reprezentanţii CFR Constanţa au dispus ca persoanele ce trebuia să plece cu trenul să fie transportate pînă la următoarea staţie CF, respectiv Medgidia, cu autobuze şi microbuze. Mai mult, în intervalul orar 03.05 - 12.51, trenurile au avut întîrzieri de pînă la 849 de minute, trei dintre ele venind la Constanţa, de la Suceava, Iaşi şi Feteşti, iar alte două garnituri se deplasau spre Bucureşti şi Buzău. După aproximativ 12 ore de la deraiere, traficul feroviar a fost reluat numai pe firul 1 al căii ferate.

Taguri articol


12