Autoritatea pentru concurenţă din Spania vrea să afle dacă retailerii de maşini s-au asociat pentru fixarea preţurilor şi schimb de informaţii, în condiţiile în care producătorii auto sunt afectaţi de scăderea vânzărilor din cauza recesiunii economice. Comisia Naţională pentru Concurenţă vrea să clarifice posibila fixare a preţurilor la vânzarea brandurilor Volkswagen, Audi şi Toyota. Totodată, producătorii Nissan Iberia, Renault Espana, Ford Espana şi Chevrolet Espana, Toyota Espana, Chrysler Espana, General Motors Espana SLU, Fiat Group Automobiles Spain, Hyundai Motor Espana, Honda Automoviles Espana, KIA Motors Iberia, Peugeot Citroen Automoviles Espana, Volkswagen Audi Espana şi Seat sunt investigaţi pentru schimbul de informaţii.
Investigaţiile pot dura până la 18 luni. Ford a anunţat într-un comunicat că întotdeauna operează cu respectarea strictă a legilor şi va colabora cu autoritatea de reglementare. Un purtător de cuvânt al Chevrolet a afirmat că, pe piaţa spaniolă, concurenţa este foarte clară, iar compania se aşteaptă ca acest fapt să fie dovedit de investigaţie. Seat şi Toyota nu au dorit să comenteze, iar reprezentanţii celorlalte companii auto nu au fost disponibili.
Spania a intrat şi a ieşit din recesiune în mai multe rânduri din 2008, când s-a spart o bulă imobiliară şi de consum, cu impact inclusiv asupra vânzărilor de maşini. În primele opt luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,6%, după un declin de 13% în 2012, chiar dacă Guvernul de la Madrid a promovat programe de stimulare a achiziţiilor.