Comisia Europeană a prezentat, ieri, o strategie amplă în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor, care prevede scăderea limitelor admise, însă iniţiativa a fost criticată de unii producători auto, transmite Reuters. Conform reglementărilor, pînă în 2012, constructorii auto vor fi obligaţi să reducă emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor noi, comercializate în UE, la un nivel mediu de 130 g/km, în prezent, cantitatea medie fiind de 163 g/km. “Utilizarea biocombustibililor, stabilirea unor standarde minime de eficienţă pentru aparatele de aer condiţionat, a unor limite privind rezistenţa pneurilor la rulare şi a unor indicatori referitori la turaţia la care este realizată schimbarea treptelor de viteză vor facilita realizarea unei reduceri suplimentare de circa zece grame, care nu va fi solicitată direct”, a declarat comisarul european pentru Industrie, Guenter Verheugen. Reglementările propuse au ca obiectiv reducerea nivelului emisiilor poluante, fără a denatura concurenţa pe piaţa auto. Oficialii germani şi-au exprimat îngrijorarea privind posibilitatea ca astfel de legi să penalizeze, în mod incorect, industria locală, specializată în producţia automobilelor din clasele superioare, iar organizaţiile ecologiste au acuzat autorităţile de la Bruxelles de concesii în favoarea constructorilor. Singurul producător care a salutat strategia UE este producătorul automobilelor de lux BMW care a apreciat-o ca fiind “primul pas în direcţia corectă”. Oficialul european a precizat că instituţia nu a adoptat încă nicio decizie privind legislaţia din acest domeniu, iar eventualele modalităţi de penalizare a producătorilor auto nu au fost luate în discuţie. Comisia Europeană va realiza o evaluare a impactului estimat şi va înainta o propunere legislativă pînă la mijocul anului viitor. Totodată, autorităţile de la Bruxelles vor încuraja cele 27 de state membre UE să ofere stimulente fiscale pentru achiziţia de automobile mai puţin poluante.