Deşi „războiul rovinietei” este în toi, iar zeci de mii de şoferi români sînt deja îngrijoraţi de creşterea taxelor pe drumurile naţionale, producătorii din industria feroviară vor scumpirea cu orice preţ. Reprezentanţii Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) susţin că tarifele pentru utilizarea infrastructurii feroviare de transport sînt de cinci ori mai mari decît cele de pe căile rutiere, iar limitarea creşterii taxei de drum, sub nivelul anunţat de 60%, nu se justifică. De altfel, AIF a trimis deja o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, protestînd faţă de intenţia acestuia de a reduce taxa de drum. „Discrepanţele între costurile legate de accesul la infrastructura publică sînt majore. Taxa de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI) este de 14 lei/tren kilometru, reprezentînd 0,032 lei/tonă kilometru, în timp ce taxa de acces la infrastructura rutieră este de 750 euro/autovehicul/ an, adică un cost mediu de circa 0,0068 lei/tonă kilometru”, se arată într-un comunicat remis de AIF. Producătorii de material rulant apreciază că sistemul de transport feroviar este subfinanţat, în condiţiile în care operatorii de transport feroviar şi cei rutieri plătesc acelaşi nivel al accizelor pentru motorină. Reprezentanţii asociaţiei au precizat că accizele incluse în preţul motorinei nu sînt direcţionate către întreţinerea şi modernizarea infrastructurii feroviare, o parte dintre aceste fonduri fiind direcţionate către reparaţia sistemului rutier.