Producătorii de tutun au finanțat flota auto a Fiscului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Producătorii de tutun au finanțat flota auto a Fiscului

Economie 05 Iunie 2018 / 16:11 1660 accesări
ANAF și-a reînnoit flota auto cu trei - patru milioane euro, banii venind din contribuția obligatorie plătită de JTI România

ANAF și-a reînnoit flota auto cu trei - patru milioane euro, banii venind din contribuția obligatorie plătită de JTI România

Companiile care produc tutun în România contribuie activ la campaniile statului împotriva contrabandei cu ţigări. De notat că, de cele mai multe ori, ţigările de contrabandă sunt fabricate tot de aceleași firme, dar în alte ţări. Explicația este următoarea - producătorii sunt obligaţi să plătească statului sume uriașe pentru mărcile proprii de ţigări, vândute în altă ţară şi găsite în România. „Atunci când autorităţile capturează mărci care aparţin JTI şi care sunt în număr de minimum 50.000 de ţigarete, compania plăteşte statului diferenţa de accize între ţara unde ar fi trebuit să se consume ţigaretele şi piaţa unde au fost capturate. În cazul în care confiscările totalizează, într-un an, 90 milioane bucăţi, diferenţa de taxe e plătită de patru ori“, spun reprezentanții JTI, citați de economica.net. Prevederea face parte dintr-un acord încheiat de fabricant cu Comisia Europeana, pentru combaterea comertului ilicit cu ţigarete. În afara sumelor menţionate, producătorii au fost puși să plătească 400 milioane euro/firmă, în 15 ani de... cooperare. „Pentru România, singurii bani din contribuțiile JTI de care avem cunoștință s-au cheltuit în 2015 pentru reînnoirea parcului auto al ANAF - circa trei - patru milioane euro. Banii au fost identificați în diverse conturi de trezorerie și atribuiți ANAF printr-o hotărâre de guvern. Nu știm dacă, de atunci, s-a mai primit ceva, de la JTI sau celelalte companii. Nu se ştie care e cota României şi nici totalul fondurilor disponibile. Dar, având în vedere că România e statul membru cu a doua cea mai mare graniţă extracomunitară (după Finlanda), ar trebui să aibă şi una dintre cele mai mari alocări“, mai spun cei de la JTI. Toţi marii producători de tutun prezenţi în România - BAT, Philip Morris şi JTI - au semnat astfel de acorduri.



12