Producătorii şi importatorii de autovehicule, pregătiţi pentru Euro 5

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Producătorii şi importatorii de autovehicule, pregătiţi pentru Euro 5

Politică 15 Septembrie 2006 / 00:00 830 accesări

Producătorii şi importatorii de autovehicule au declarat, în cadrul unei întîlniri cu reprezentanţii administraţiei publice susţinută la sediul Ministerului Integrării Europene (MIE), că vor fi pregătiţi să adopte standardele de emisii poluante Euro 5 şi Euro 6, după ce acestea vor fi introduse la nivel european. Mai mult, una dintre concluziile întîlnirii a fost că adoptarea acestor standarde este în interesul producătorilor români, şi asta pentru că le va asigura accesul pe piaţa internă a Uniunii Europene. Reprezentanţii Dacia au arătat că grupul Renault are expertiza tehnică de a introduce Euro 5, iar aceasta va fi transferată şi în România. De asemenea, majoritatea ofertanţilor pentru privatizarea grupului Daewoo produc şi pentru piaţa europeană şi, în consecinţă, şi ei ar trebui să aibă capacitatea de a introduce Euro 5 fără probleme şi în România. În ceea ce priveşte Euro 6, se preconizează a fi introdus la patru ani după Euro 5.

Comisia Europeană a decis să adopte un nou regulament în ceea ce priveşte emisiile, pentru a asigura un standard unitar al pieţei interne. Conform propunerii Comisiei, autoturismele noi, care urmează să primească omologarea de tip, trebuie să respecte noile norme Euro 5 în termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a regulamentului. Pentru autoturismele care au fost deja omologate, dar nu au fost încă vîndute, termenul propus este de maxim 48 de luni. Totodată, executivul european a propus creşterea cerinţelor de durabilitate pentru dispozitivele de control a poluării de la 80.000 kilometri la 160.000 kilometri, obligaţia producătorilor, dealerilor şi service-urilor de a crea un sistem electronic cu informaţii privind repararea şi întreţinerea vehiculelor, renunţarea la excepţia care permitea vehiculelor grele (clasa M1, cu o greutate mai mare de 2.500 kilograme) să intre în categoria vehiculelor comerciale uşoare. Specialiştii estimează că regulamentul ar putea fi adoptat pînă la sfîrşitul acestui an şi va intra în vigoare la jumătatea anului 2009. Adoptarea regulamentului nu presupune că autovehiculele care circulă deja cu un standard de emisii inferior trebuie modificate pentru a respecta noile norme sau că circulaţia acestora va fi restricţionată.



12