Magazinele sunt primele care au intrat în spiritul Sărbătorilor de Paște. Deși mai este o lună și jumătate până sărbătorim Învierea Domnului, în marile magazine au fost deja amenajate rafturi speciale destinate iepurașilor de ciocolată, vopselurilor de ouă, cozonacilor şi obiectelor decorative specifice marii sărbători. Peste tot regăsim figurine în formă de iepurași, pui de găină, ouă sau coșulețe frumos colorate care ne fură privirea. Anul acesta, încasările ar putea depăși așteptările, mai ales că ziua de 1 Mai cade chiar de Înviere. Așa că au apărut și produsele specifice pentru ieșirile la iarbă verde - grătare, cărbuni pentru grătar, ustensile pentru preparat carnea sau mese şi scaune pentru exterior. Comercianții uită că abia am intrat în Postul Mare, care reprezintă o perioadă de cumpătare în viețile noastre. Biserica ne îndeamnă să ne abținem în a cumpăra tot ce ne trece prin cap în această perioadă, când ar trebui să ne amintim de suferințele Mântuitorului Iisus Hristos. ”Robul stomacului face planuri cu ce mâncări va ține praznicul, pe când robul lui Dumnezeu, cu ce daruri duhovnicești se va îmbogăți”, spunea Sfântul Ioan Scăraru, care a trăit în secolul al VII-lea, în opera ”Scara”. Cu ce își vor umple stomacul de Sărbători se gândesc tot mai mulți oameni, chiar și cu o lună și jumătate înainte de Paște. ”Deja de la începutul postului ne gândim la mâncare. Această idee are la bază consumul. Există o întreagă revoluție de a schimba conceptele și tradițiile și de a propune un stil de viață modern, occidental. Un om care postește este echilibrat și consumă mai puțin, ceea ce nu este în interesul marketingului. Toată ieșirea din echilibru presupune consum”, a spus, pentru ”Telegraf”, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului, părintele Eugen Tănăsescu.