Produsele expirate au dispărut din supermarket-uri?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Produsele expirate au dispărut din supermarket-uri?!

Politică 15 Noiembrie 2008 / 00:00 608 accesări

Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au desfăşurat, la sfîrşitul lunii octombrie, controale la aproximativ 1.000 de hipermarket-uri, supermarket-uri şi agenţi economici care comercializează produse alimentare, vinuri şi băuturi spirtoase. Principalele nereguli constatate s-au referit la necondordanţe între preţul expus la raft şi cel plătit la casă, între cantitatea prezentată pe eticheta produsului şi cea reală şi depăşirea termenului de valabilitate al produsului, inspectorii depistînd şi produse expirate de 160 de zile. În urma controlului,angajaţii ANPC au aplicat 274 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 655.300 lei. În plus, inspectorii ANPC au emis, pentru prima dată în cazul supermarket-urilor şi hipermarket-urilor, 81 decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte. La nivelul judeţului Constanţa, angajaţii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa, au controlat 12 agenţi economici, dintre care 7 au fost descoperiţi cu nereguli, fiind aplicate 5 amenzi, în valoare totală de 15.000 lei şi două avertismente. Pentru a vedea dacă măsurile dispuse de inspectori au fost respectate de agenţii economici, conducerea ANPC a cerut reluarea controlului la unităţile descoperite cu nereguli. „Deficienţele semnalate la primul control de inspectorii noştrii au fost remediate, operatorii economici corectînd neconcordanţele dintre preţul expus pe raft şi cel de la casă şi eliminînd de la vînzare produsele cu diferenţă la gramaj sau expirate”, a declarat purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa - căruia i se subordonează OJPC şi care este, la rîndul său, subordonat ANPC - Rodica Mocanu. Inspectorii ANPC vor supraveghea în continuare piaţa şi vor continua verificarea supermarket-urilor şi hipermarket-urilor, în vederea eliminării practicilor care afectează interesele economice ale consumatorilor sau pun în pericol sănătatea acestora.



12