Produsele gratuite vor dispărea din magazine

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
UE a decis

Produsele gratuite vor dispărea din magazine

Eveniment 20 Februarie 2008 / 00:00 897 accesări

Dacă pînă acum producătorii reuşeau să ademenească consumatorii prin ofertele cu gratuităţi, în curînd vor trebui să-şi schimbe modul de promovare al bunurilor şi serviciilor din segmentul de piaţă pe care îl reprezintă. UE a adoptat o lege care interzice descrierea unui produs ca fiind „gratuit”, „fără costuri”, sau orice altă exprimare similară. Decizia este valabilă pentru telefonia mobilă, serviciile medicale, turistice sau din industria alimentară şi auto şi va intra în vigoare în această primăvară. Comercianţii, producătorii şi agenţiile de publicitate încearcă deja să evalueze care vor fi efectele acestei decizii şi se aşteaptă la o influenţă directă în vînzările magazinelor. Dintre toate tipurile de produse, cele mai ameninţate de dispariţia promoţiilor de volum vor fi cele cu preţuri mici, consum frecvent şi concurenţă acerbă, deoarece acest tip de oferte s-au înrădăcinat atît în comportamentul producătorilor şi comercianţilor, cît şi în aşteptările consumatorilor. Faţă de pieţele mai dezvoltate, cum ar fi cele din vestul Europei, puterea de cumpărare a românilor mai are de urcat cîteva trepte, ei fiind receptivi la ideea de promoţie, în special în ceea ce priveşte produsele alimentare.

Taguri articol


12