Produsele-emblemă pot revitaliza satul românesc

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Produsele-emblemă pot revitaliza satul românesc

Justiție 17 Februarie 2015 / 00:00 811 accesări

Fiecare comună ar putea avea un produs-emblemă, asemenea gemului de Topoloveni, brânzei Feta din Grecia sau mierii de albine din Germania. Totodată, aceasta poate fi o bună metodă pentru revitalizarea satelor românești, acolo unde nimic altceva nu a funcționat. Cel puțin așa susține comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Crețu, care i-a îndemnat ieri pe primarii de comune din România, cu care s-a întâlnit la Bucureşti, să identifice astfel de produse specifice în regiunea lor. ”Sigur că nu orice regiune poate deveni sau poate fi Silicon Valley, dar poate găsi acel element pe care să-l dezvolte, fie că e vorba de industrie alimentară, turism, agricultură, energie, noi tehnologii”, le-a spus Corina Creţu primarilor. Ea a arătat că problemele satelor şi comunelor româneşti sunt cunoscute şi se știe că aceste comunităţi trebuie revitalizate şi dezvoltate prin fluxuri economice şi umane. ”Noi, Comisia Europeană, considerăm că orice regiune are nevoie de o strategie pe termen mediu şi lung, pentru a se revitaliza. Am cerut statelor membre strategii de specializare inteligentă. (...) Problemele comunelor şi satelor din estul Europei sunt mult mai complexe şi mai grave decât cele ale statelor cu mare vechime în ceea ce priveşte apartenenţa la UE”, a mai susţinut Corina Creţu.

Taguri articol


12