Profesorii ar putea deveni funcţionari publici, iar inspectoratele şcolare, direcţii judeţene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Profesorii ar putea deveni funcţionari publici, iar inspectoratele şcolare, direcţii judeţene

Social 13 Ianuarie 2007 / 00:00 757 accesări

În cadrul reuniunii anuale organizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC), cu inspectorii din teritoriu, la Braşov, conducerea învăţămîntului românesc a lansat propunerea transformării inspectoratelor şcolare în direcţii judeţene, angajaţii urmînd să devină, din cadre didactice, funcţionari publici. „Reforma” sistemului ar însemna că noile direcţii judeţene pentru învăţămînt preuniversitar ar putea rămîne tot în subordinea MedC, însă atribuţiile acestora s-ar limita strict la probleme legate de educaţie şi nu ar mai avea responsabilităţi finaciare. Astfel, gestiunea fondurilor pentru investiţii ar putea fi preluate de comunitatea locală, actualii inspectori intrînd sub incidenţa legii funcţionarilor publici, chiar dacă acest lucru nu îi va putea împiedica să îşi păstreze catedrele rezervate. Pe de altă parte, salarizarea noilor funcţionari ar urma să intre în atribuţiile Agenţiei Naţionale ai Funcţionarilor Publici, în prezent, MedC analizînd atît aspectele negative cît şi cele pozitive ale acestei schimbări. Prin această măsură se doreşte formarea unei echipe de profesionişti şi căutarea mijloacelor de motivare financiară a acestora, în prezent, un inspector şcolar primind salariul de profesor corespunzător gradului şi vechimii, plus un spor de conducere. Proiectul mai prevede ca angajaţii noilor direcţii să fie evaluaţi conform statutului de funcţionar public şi vor avea atribuţii conform acestui statut.



12