Profesorii constănţeni, evaluaţi de specialişti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Fără avize psihologice de la consilierii şcolari

Profesorii constănţeni, evaluaţi de specialişti

Eveniment 15 Noiembrie 2012 / 00:00 506 accesări

O vorbă din bătrâni ne învaţă că „Fiecare pădure are uscăciunile ei”, zicala aplicându-se tuturor categoriilor sociale, profesionale, comunităţilor religioase, practic, oricărei colectivităţi. Prin urmare, nu este de mirare că nici corpul profesoral nu a fost scutit de existenţa respectivelor „uscăciuni”, fie că este vorba de oameni slab pregătiţi, care nu pot oferi o pregătire adecvată copiilor, fie de dascăli al căror comportament lasă de dorit. Cazurile respective ajung în atenţia opiniei publice atunci când părinţii depun sesizări la inspectoratele şcolare, sau când le reclamă direct în mass-media. Pentru a fi siguri că cei responsabili de modelarea personalităţii copiilor se pot achita cu succes de această sarcină, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a semnat un protocol de colaborare cu Colegiul Psihologilor din România. „Ştim cu toţii că, în prezent, există cabinete, policlinici de cartier, la care doritorii de avize pot apela pentru a obţine un aviz medical favorabil, care să le permită să-şi desfăşoare activitatea. Prin intermediul acestui protocol vom beneficia de o evaluare psihologică cât mai reală a cadrelor didactice din judeţ”, a declarat inspectorul şcolar general al ISJ, prof. dr. Răducu Popescu. El a precizat că există un număr semnificativ de sesizări venite la sediul ISJ, şi din partea părinţilor şi a cadrelor didactice, referitoare la comportamentul neadecvat al anumitor dascăli. „Chiar şi o singură sesizare este prea mult. Pentru un singur caz sunt dispus că închei orice protocol şi chiar să schimb legislaţia pentru a-l depista. Gândiţi-vă că un singur cadru didactic influenţează cel puţin 20 de elevi, dacă vorbim de ciclul primar. Pentru un profesor, numărul este mai mare”, a subliniat prof. dr. Popescu importanţa protocolului încheiat. Potrivit directorului Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Constanţa, prof. Camelia Ciurescu, evaluarea psihologică este un demers obligatoriu pentru orice cadru didactic, fiind o procedură standard pe care trebuie să şi-o asume fiecare. „O evaluare corectă şi strict specializată duce la echilibru în relaţiile dintre elevi, dintre elevi şi profesori, dintre profesori şi părinţi şi chiar şi dintre profesori şi profesori”, a spus prof. Ciurescu. La nivelul ISJ, se află depuse, în prezent, aproape 20 de sesizări referitoare la comportamentul neadecvat al anumitor cadre didactice constănţene.



12