Profesorii de fizică, nemulţumiţi de sistem

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Profesorii de fizică, nemulţumiţi de sistem

Social 08 Iulie 2011 / 00:00 805 accesări

Facultatea de Fizică, Chimie, Electronică şi Tehnologia Petrolului din cadrul Universităţii „Ovidius” din Constanţa găzduieşte azi o întâlnire a echipelor de lucru în cadrul proiectului “Reforma curriculară în domeniul ştiinţelor”. Proiectul a fost iniţiat de Societatea Academică din România (SAR) şi Societatea Română de Fizică (SRF), cu sprijinul financiar al Fundaţiei Româno-Americane. Profesorii de fizică din judeţ, dornici să participe la remedierea problemelor din învăţământul românesc, au răspuns propunerii de colaborare primite din partea iniţiatorilor. Rezultatele slabe obţinute de absolvenţii de liceu la examenul de bacalaureat în ultimii doi ani, şi mai ales în 2011, au scos în evidenţă existenţa unor probleme grave în învăţământul românesc. Dincolo de problema subfinanţării, care alungă din sistem multe dintre cadrele didactice valoroase şi care împiedică dotarea şcolilor cu materiale didactice şi aparatură de laborator, sunt cruciale problema tematicilor din programele şcolare şi cea a metodelor de predare sau învăţare. Atât profesorii constănţeni, cât şi colegii lor din Timişoara recunosc faptul că există probleme majore în programele de învăţământ de fizică, despre care afirmă că sunt lipsite de coerenţă, cu tematici abordate într-o înlănţuire lipsită de logică. Profesor la Liceul Teoretic Ovidius, Sorina Leu dă exemple din domeniul electricităţii şi magnetismului, care sunt abordate într-o succesiune nepotrivită, lăsând la clasa a X-a goluri majore, imposibil de surmontat. Profesor la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, Ion Băraru vorbeşte, la rândul său, despre tematica învechită, care nu este ancorată în realitate, în problemele de interes pentru tinerii din ziua de azi, pentru angajatori sau pentru societate în ansambu. Inspectorul de specialitate Narciza Topor caută soluţii care să degreveze profesorii de unele îndatoriri birocratice şi să ofere mai mult răgaz pentru pregătirea unor lecţii interesante, atractive, care să le stimuleze elevilor curiozitatea şi creativitatea. Coordonatorul proiectului din partea SAR, Cristian Hatu, împreună cu profesorul de fizică din Iaşi, iniţiatorul Concursului de creativitate în fizică şi tehnologii “Ştefan Procopiu”, Iulian Leahu, au ales filialele Constanţa şi Timişoara ale SRF, încurajaţi fiind de implicarea profesorilor din preuniversitar, din aceste judeţe, în activităţile asociaţiei. “Sunt onorat de alegerea făcută de Societatea Academică din România. Este o recunoaştere a viabilităţii parteneriatului dintre mediul universitar şi cel preuniversitar în Constanţa. Pe de altă parte, sarcina noastră nu este uşoară. Trebuie ca fizicienii să îşi ia în serios rolul de promotori ai modernizării învăţământului românesc”, declară vicepreşedintele SRF - Constanţa, prof. univ. dr. Mihai Gîrţu. “Matematicienii din Constanţa membri ai Societăţii de Ştiinţe Matematice ne-au dat un exemplu pe care mi-aş dori nu numai să îl urmăm, dar să îl şi depăşim. Miza este foarte însemnată pentru noi toţi: un învăţământ de calitate, cu care să ne putem mândri, elevi, profesori, părinţi şi angajatori, deopotrivă”, completează Gîrţu.

Taguri articol


12