Organizaţia neguvernamentală Centrul Educaţia 2000+ desfăşoară un program de educare a cadrelor didactice din zonele rurale. Studiul efectuat pentru testarea „pieţei” a relevat coordonatorilor următoarele aspecte: la sate, predarea se face după metoda dictatului, profesorii nu ştiu să se organizeze şi aşteaptă să fie şcoliţi de stat! Programul de educare a dascălilor din mediul rural include, în primă fază, peste 250 de cadre didactice din judeţele Constanţa, Prahova, Brăila şi Tulcea. Dacă proiectul va avea succes, iniţiatorii lui speră să îl poată extinde la nivelul întregii ţări. În cadrul cursurilor, cadrele didactice vor învăţa să depăşească graniţele disciplinei pe care o predau, astfel încît elevii să înţeleagă integrat materia de şcoală, cum să aplice la clasă tehnici interactive de predare, dar şi cum să se autoevalueze permanent. Pe de altă parte, unul dintre modulele din programul de formare presupune informarea profesorilor despre managementul de proiect, astfel încît aceştia să găsescă singuri modalităţi de finanţare pentru iniţiativele lor viitoare. „O parte a acestui proiect de training pentru cadrele didactice din mediul rural a reprezentat-o studiul de nevoi. Acest studiu a dovedit cît de necesară este o intervenţie rapidă pentru modernizarea metodelor didactice, care să-i facă pe profesori conştienţi că ei înşişi reprezintă o resursă pentru şcoala lor şi pot nu doar să îi ajute pe elevi să înveţe şi să înteleagă, dar şi să găsească fonduri pentru propriile lor proiecte educative. La sat, profesorii nu au acces la informaţie, nu sînt familiarizaţi cu metode de predare eficiente şi aşteaptă, cel mult, să fie educaţi de stat. Iar elevii din mediul rural, a căror singură sursă de informare este şcoala, nu îi pot pune în dificultate pe profesori, astfel încît aceştia din urmă să-şi dea seama că au ei înşişi nevoie să fie educaţi continuu”, a precizat unul dintre coordonatorii programului “Profesorul 2000+. Un profesionist al şcolii moderne”, Crina Moşneagu. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Preuniversitar a acreditat toate cursurile de formare incluse în acest program, iar profesorii aleşi să fie instruiţi vor putea folosi acreditarea astfel obţinută la concursurile de grad. Costurile proiectului derulat în cele patru judeţe se ridică la peste 200.000 de euro.