Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) va organiza, în perioada 1-15 septembrie, o nouă etapă a programului naţional DeCeE, de dezvoltare a competenţelor de evaluare a cadrelor didactice care participă la examenele naţionale. Această etapă se va derula în fiecare judeţ, prin parteneriatul dintre inspectoratele şcolare judeţene şi casele corpului didactic. Rolul de formatori la nivel judeţean îl vor avea cei 452 de absolvenţi ai primei etape, derulate în perioada mai-iunie 2008, în opt centre regionale. Programul are 60 de ore şi un număr de 15 credite profesionale transferabile alocate pentru dezvoltarea următoarelor competenţe: aplicarea optimizată a prevederilor şi cerinţelor documentelor normative, proiectarea unui instrument de evaluare scrisă/practică/orală, raportarea adecvată a rezultatelor evaluării şi conştientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităţilor privind necesitatea transparenţei şi a documentării acestor decizii. Programul naţional DeCeE este o iniţiativă a MECT prin Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane, a Centrului Naţional de Formare a Personalului din Învăţămîntul Preuniversitar şi a Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţămîntul Preuniversitar.