Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul instituţiei ordinul prin care sînt stabilite criteriile de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice din învăţămîntul preuniversitar. Potrivit acestuia, evaluarea va fi realizată în două etape la încheierea fiecărui an şcolar. Prima etapă vizează completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct) şi de către conducătorul unităţii de învăţămînt. În ceea ce priveşte a doua etapă de evaluare, aceasta constă într-un interviu de evaluare. Interviul va fi realizat în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţămînt, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri. Ordinul a fost deja criticat de Asociaţia pentru Educaţie şi Cercetare EDU CER, ai cărei reprezentanţi susţin că nu include printre criterii şi pe cel privind progresul şcolar al elevilor, iar evaluarea satisfacţiei beneficiarilor de educaţie reprezintă doar 4% din punctajul pe care trebuie să-l îndeplinească un cadru didactic.