Introducerea metodelor pedagogice inovative stimulează interesul elevilor pentru învăţare şi aprofundare şi dezvoltă creativitatea acestora, arată un studiu realizat în rândul profesorilor. 63,8% dintre profesori susţin metodele alternative de predare şi au introdus la clasă practici pedagogice opţionale pentru elevii clasei a XI-a. Concluzia reiese dintr-un studiu realizat în rândul a 345 de cadre didactice, care analizează efectele implementării la nivel naţional a cursului transdisciplinar \"Învăţarea pentru societatea cunoaşterii\", dezvoltat de compania SIVECO Romania în cadrul proiectului \"Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii\". 36,8% dintre profesori au declarat că intenţionează să introducă sau să continue opţionalul în anii şcolari următori, aceasta fiind o oportunitate de a aplica elementele transdisciplinare de studiu. Majoritatea profesorilor susţine că noua modalitate de predare oferă avantajul desfăşurării activităţii în echipă, bazându-se pe variante originale de abordare şi, nu în ultimul rând, pe oportunitatea de a elabora propriile modalităţi de lucru. În plus, cursul oferă o manieră flexibilă de realizare a lecţiei, posibilitatea de flexibilizare a managementului timpului dată de organizarea activităţilor extracurriculare, selecţia obiectivelor, negocierea temelor şi utilizarea creativă a metodelor active şi alternative. 30,7% dintre profesorii care au implementat cursul transdisciplinar afirmă că principala dificultate în constituirea echipei multidisciplinare a constituit-o coordonarea şi sincronizarea anevoioasă a intervenţiilor. Aceasta este urmată de lipsa de experienţă în abordarea transdisciplinară a temelor de studiu (26,7%), de lipsa de deschidere a profesorilor faţă de multiperspectivitate în abordarea problemelor (14,2%),de lipsa de receptivitate din partea elevilor (10,4%) şi de dificultatea comunicării cauzată de limbajul disciplinar diferit. Studiul a urmărit identificarea efectelor intermediare ale implementării la nivel naţional a cursului transdisciplinar \"Învăţarea pentru societatea cunoaşterii\", dezvoltat în cadrul proiectului \"Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii\" şi introdus începând din anul şcolar 2010-2011.