BRD a înregistrat, în primele nouă luni, o creștere cu 68% a profitului, o majorare cu 54.000 a numărului de clienţi activi persoane fizice, precum și un plus cu 17,3% al volumului creditelor noi acordate în același segment, comparativ cu 30 septembrie 2015. În acest context, profitul net al băncii a crescut cu 67,9%, la 606 milioane lei. Rata creditelor neperformante a atins 10,8% după primele nouă luni, în scădere de la 15,3% anul trecut, ca urmare a continuării operaţiunilor de ştergere şi vânzare de creanţe depreciate. „Creșterea creditelor acordate persoanelor fizice (+5,9%) a fost determinată, într-o mare măsură, de împrumuturile pentru locuințe (+15,5%). Pe de altă parte, creditele de consum continuă să scadă (-2,6%), deoarece plusul la lei (+9,3%) nu compensează scăderea componentei în valută (-20,5%). Creditele pentru companii, în ciuda dobânzilor scăzute, au încă o dinamică negativă (-3,2%), fiind puternic influențate de operațiunile de curățare a portofoliilor. De cealaltă parte, depozitele și-au menținut avansul solid în ambele segmente ale clientelei - +10,5% față de septembrie 2015“, se arată în raportul transmis joi de BRD, a doua cea mai mare bancă din România, ca active. Instituția financiară are 2,2 milioane de clienți activi și o rețea de 812 unități.