Programa de bacalaureat este deja axată pe competenţe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Potrivit specialiştilor

Programa de bacalaureat este deja axată pe competenţe

Social 21 Octombrie 2009 / 00:00 463 accesări

Reprezentanţii Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare în Învăţămîntul Preuniversitar (CNCEIP), care elaborează subiectele pentru examenele naţionale, susţin că programa şcolară este deja axată pe acumularea de competenţe, contrazicînd astfel numeroasele discursuri ale ultimilor miniştri ai Educaţiei, Ecaterina Andronescu şi Emil Boc. „Toate programele în vigoare conţin seturile de competenţe generale şi specifice care urmează să fie dezvoltate pe parcursul ciclului respectiv sau al anului şcolar, după caz. Competenţele sînt proiectate astfel încît să fie formate, dezvoltate, construite de către cel care învaţă, cu ajutorul cadrului didactic şi în contextul mediului de învăţare, pe perioada unui an şcolar sau a unui ciclu curricular/şcolar. Cadrul didactic are la dispoziţie metode, tehnici, strategii de predare-învăţare-evaluare pentru a dezvolta elevilor competenţele specificate în curriculum, utilizînd atît conţinuturile ilustrative, cît şi experienţele de învăţare construite\", au declarat reprezentanţii CNCEIP. Acest răspuns contrazice discursurile miniştrilor Educaţiei. „Avem manuale supraîncărcate, de multe ori făcute pentru universitate. Din nefericire, aceste manuale urmăresc doar oferirea de informaţii. Acum avem internetul, ceea ce trebuie să îi învăţăm pe elevi este să dobîndească competenţe\", spunea, în urmă cu două săptămîni, la preluarea mandatului Educaţiei, premierul în exerciţiu, Emil Boc. El a adăugat că va urmări atent procedura de elaborare a subiectelor pentru examenele naţionale, astfel încît acestea să testeze competenţele, şi nu informaţiile acumulate de elevi. Responsabil de activitatea CNCEIP şi, implicit, de subiectele la examenele naţionale din anul şcolar 2009-2010 este Cristian Mirescu, despre care Ministerul Educaţiei anunţase, în mai, că a demisionat după o serie de erori apărute în subiectele la tezele cu subiect unic. „Astfel de erori nu sînt admisibile. Există o problemă. Se va constitui o comisie de anchetă şi se va vedea cine au fost vinovaţii, pentru ca astfel de greşeli să nu se mai repete\", au anunţat, atunci, reprezentanţii ministerului. La mai bine de cinci luni după anunţ, nici rezultatele anchetei nu au fost făcute publice, nici directorul nu a fost înlocuit.



12