Consiliul director al Asociaţiei Comunelor din România (AcoR) a fost convocat, în urmă cu două săptămîni, în şedinţa ordinară pe semestrul doi al acestui an, în judeţul Constanţa, la Cap Aurora. Cu ocazia lucrărilor Consiliului, au avut loc şi programe de perfecţionare pentru primari şi secretari, cu tema “Primarul şi secretarul comunei, părţi ale aceluiaşi întreg, împreună pentru o misiune comună“. Dacă programul pentru primari a durat patru zile, cel pentru secretari s-a desfăşurat pe o perioadă de şapte zile. Cursurile de perfecţionare s-au finalizat prin acordarea unor certificate de absolvire, la festivităţi fiind invitaţi să participe toţi primarii şi secretarii, preşedinţi sau vicepreşedinţi ai ACoR. Potrivit afirmaţiilor primarului comunei Cumpăna, prim vicepreşedinte al ACoR, Mariana Gîju, pentru că judeţul Constanţa a fost gazdă, la întîlnirea cu premierul Tăriceanu din cadrul Consiliului au fost invitaţi să participe toţi primarii constănţeni însă numai 21 au răspuns invitaţiei preşedintelui ACoR Constanţa, Mariana Gîju. Dacă primele două zile ale programelor de perfecţionare au coincis, primarii şi secretarii avînd întîlniri comune cu diferite oficialităţi, ulterior, edilii locali au avut parte de un program diferenţiat, avînd în vedere că şi rolul lor în cadrul administraţiei publice locale este diferit. Mariana Gîju a atras atenţia că ACoR nu susţine reducerea personalului din cadrul administraţiei publice locale, avînd în vedere nevoia acută a primăriilor de funcţionari care să se ocupe de scrierea proiectelor pentru atragerea fondurilor europene. Programul primarilor a inclus, printre altele, dezbateri cu privire la problemele de natură organizatorică, referitoare la stabilirea de măsuri pentru elaborarea Agendei Comunelor din România pentru perioada 2009 - 2012 şi a estimărilor pentru următorii 12, pînă la 16 ani. În schimb, în programul de lucru al secretarilor s-au regăsit discuţii referitoare la serviciile comunitare de utilităţi publice, bazele administraţiei publice locale, funcţia publică şi funcţionarul public. “Pentru mine, ca primar, astfel de întîlniri nu reprezintă altceva decît faptul că în acest fel, sîntem puşi la curent cu toate modificările legislative. Chiar dacă aceste modificări pot fi cunoscute de pe internet, întîlnirile sînt benefice, pentru că se realizează un schimb de experienţă concret, iar primari din alte judeţe vor cunoaşte problemele cu care se confruntă edili din restul ţării. Este, efectiv, un contact cu reprezentanţii administraţiei publice locale şi centrale“, a declarat Gîju.