În perioada februarie - martie 2011, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), instituţie cu atribuţii şi în perfecţionarea profesională a personalului din administraţia publică, a organizat şase programe de perfecţionare care au reunit aprox. 200 de participanţi. Ţinând cont de noile schimbări legislative, ANFP a adaptat oferta de programe în funcţie de nevoile de formare şi perfecţionare ale funcţionarilor publici, dar şi ale personalului contractual, organizând programe de perfecţionare în domeniile: salarizarea şi reîncadrarea personalului în administraţia publică, managementul achiziţiilor publice, managementul resurselor umane. De asemenea, ANFP are în curs de organizare programe de perfecţionare profesională furnizate la cererea instituţiilor şi autorităţilor publice, în acord cu nevoile instituţionale specifice ale acestora, printre care: managementul documentelor în cadrul instituţiilor publice şi salarizarea şi reîncadrarea în administraţia publică. Formarea profesională este asigurată de cadre universitare, practicieni şi experţi cu abilităţi şi competenţe recunoscute în domeniile de referinţă, ceea ce va permite beneficiarilor să-şi dezvolte aptitudini şi competenţe cu aplicabilitate în activităţile curente. Potrivit reprezentanţilor ANFP, pentru perioada imediat următoare sunt în pregătire noi programe de perfecţionare, cu tematici precum: managementul investiţiilor publice, descentralizarea administraţiei şi finanţarea prin bugetele locale, managementul de proiect şi fonduri structurale, audit public intern, managementul funcţiei publice şi cariera funcţionarului public, comunicare şi etică în funcţia publică. Oferta detaliată cuprinzând descrierea fiecărui program, fişa de înscriere, precum şi alte informaţii suplimentare referitoare la programele de perfecţionare oferite de ANFP pot fi consultate accesând website-ul ANFP www.anfp.gov.ro, secţiunea Programe de perfecţionare, sau solicitate la adresa formare.perfecţionare@anfp.gov.ro.