PROIECTE LA LICITAŢIE Pentru Primăria Hârşova, anul 2013 ar trebui să fie anul implementării proiectelor europene, pentru care administraţia locală s-a zbătut să obţină toate avizele necesare pentru a ajunge în faza semnării contractelor de finanţare. De acum încolo, pentru Primăria Hârşova începe o nouă luptă: cea cu firmele care pot contesta licitaţiile. „Pentru cele două proiecte de infrastructură rutieră în valoare de 7,5 milioane de euro avem deja depuse 22 de oferte. La proiectul de asfaltare a străzilor din oraş, de 6,5 milioane de euro, pentru proiectare avem deja 18 oferte depuse, fiind în curs de evaluare. După ce vom finaliza licitaţia privind proiectarea, unde sperăm să nu avem parte de contestaţii, vom demara licitaţia pentru atribuirea efectivă a lucrărilor de asfaltare. Pentru cel de-al doilea proiect, cel de amenajare a drumurilor tehnologice dintre terenurile agricole, în valoare de un milion de euro, avem depuse patru oferte, care de asemenea au intrat în faza de evaluare. Evitarea contestaţiilor va însemna foarte mult, pentru că se va reduce perioada de implementare”, a declarat primarul oraşului Hârşova, Tudor Nădrag.
CAMERELE VIDEO... CONTESTATE În ceea ce priveşte proiectul integrat, aprobat în cele din urmă la începutul lui 2012, de montare a camerelor de filmat şi a trei panouri de informare, primarul spune că aici sunt probleme în ceea ce priveşte licitaţia pentru camerele de filmat. „Licitaţia privind monitorizarea video a oraşului a fost finalizată, însă una din firme a hotărât să o conteste. A pierdut şi la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a mers mai departe în instanţă. În aceste condiţii, banii europeni sunt blocaţi până când instanţa va da o decizie. Dacă nu s-ar fi contestat licitaţia, peste două luni ar fi fost încheiat proiectul. În ceea ce priveşte panourile de informare, aici nu au fost probleme la licitaţie. Firma care a câştigat licitaţia a semnat deja cu noi contractul, urmând ca, în cel mult două luni, panourile de informare să fie montate”, a explicat Nădrag.