Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) a lansat, ieri, proiectul „Front de aşteptare pentru desfacere/refacere convoaie la confluenţa Canalelelor navigabile Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia - Năvodari”, în valoare de peste 13,758 milioane lei, finanţat în procent de 71,12% de Comisia Europeană, iar restul prin Ministerul Transporturilor. Obiectivul este acostarea în condiţii de siguranţă a convoaielor de barje care merg spre ecluza Ovidiu. Potrivit managerului de proiect, ing. Silviu Udrea, pe malul stâng, la confluenţa celor două canale, se va realiza un front de aşteptare în lungime de 300 metri liniari, compus dintr-un cheu continuu de 200 metri liniari şi din 100 metri liniari palplanşe metalice (grinzi foarte mari care susţin malurile înalte - n.r.). „În spatele cheului se va realiza o platformă de 200 mp pentru activităţi de supraveghere a operaţiunilor de desfacere/refacere. Lucrările vor dura 15 luni”, a subliniat ing. Udrea. Şeful Serviciului Informaţional de Trafic, Anastasie Severin, a subliniat că proiectul este absolut necesar pentru fluidizarea traficului pe canalele navigabile, pentru scăderea cheltuielilor aferente consumului de motorină (se micşorează distanţa dintre locul de desfacere a convoaielor şi ecluza Ovidiu) şi pentru scădea duratei de timpului de manevră a împingătorului care face transferul barjelor. Potrivit lui Severin, în prezent, traficul pe canalele navigabile este aproape strangulat. Convoaiele formate din patru sau şase barje sunt nevoite să se desfacă în porturile Basarabi sau Medgidia şi să intre însoţite, pe rând, de împingător, spre ecluză. „În plus, traficul pe cele două canale navigabile a crescut. S-au înmulţit transporturile de produse petroliere şi cele de eoliene”, a menţionat Anastasie Severin.