Proiect transfrontalier pentru reabilitarea drumului dintre Lipniţa şi Cainargea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Proiect transfrontalier pentru reabilitarea drumului dintre Lipniţa şi Cainargea

Administrație 10 August 2009 / 00:00 513 accesări

Proiectul transfrontalier depus prin Programul Operaţional de Cooperare Transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, iniţiat de Consiliul Local Lipniţa, aplicat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) şi municipalitatea Cainargea, parte din Districtul Silistra - Bulgaria, referitor la reabilitarea unei porţiuni de 17,1 kilometri de drum de pămînt, care face legătura între Lipniţa şi Cainargea, se află în etapa de evaluare la Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră (BRCT) din Călăraşi. Reprezentanţii CJC spun că din proiect face parte şi înfiinţarea unui punct de frontieră între Lipniţa şi Cainargea, cu patru benzi pentru autovehicule, însă, avînd în vedere că termenul de implementare a proiectului este de doi ani, este posibil ca, pînă în 2011, din datele venite de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, să intrăm în Spaţiul Schengen şi să nu mai avem graniţe. Şeful Serviciului de Coordonare Programe din Direcţia Generală de Afaceri Europene şi managerul de proiect din cadrul CJC, Carla Stamate, spune că au început evaluările la proiectele transfrontaliere însă, deocamdată, reprezentanţii BRCT au mai cerut documente de la bulgari pentru o serie de clarificări. „Este important că proiectul a trecut de evaluările de conformitate administrativă, de studierea tuturor documentelor din dosar, iar acum aşteptăm să vedem ce se întîmplă la evaluarea tehnică. Urmează ca BRCT să trimită o notificare prin care ne anunţă că s-a trecut în etapa a doua de evaluare”, a declarat şeful de serviciu din cadrul CJC. Valoarea totală a proiectului ajunge la 6.081.951,7 euro, din care partea română primeşte aprox. 4,5 milioane de euro, ceilalţi bani revenindu-le bulgarilor. Potrivit managerului de proiect, Lipniţa beneficiază de sume mai mari pentru că în partea română a drumului sînt mai multe probleme de infrastructură decît pe teritoriul Bulgariei, iar echipa de management a proiectului, care este asigurată de CJC, are mai multe atribuţiuni care necesită cheltuieli mai mari, printre care rapoarte de audit şi alte studii. Din suma totală a proiectului, 85% sînt bani cu provenienţă de la Uniunea Europeană, 13% provin de la cele două Guverne - român şi bulgar, iar 2% sînt suportaţi de aplicanţi, în cazul de faţă fiind vorba despre CJC.



12