Proiecte jurnalistice din România, finanțate de Google cu 850.000 de euro

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Proiecte jurnalistice din România, finanțate de Google cu 850.000 de euro

Tehnologie 17 Noiembrie 2016 / 21:25 665 accesări

Trei proiecte jurnalistice, aparţinând Rise Project, Centrul pentru Jurnalism Independent de Investigație (CRJI) şi Journalism Development Network, vor fi finanţate cu 850.000 euro de Google prin fondul de inovare al Digital News Initiative (DNI), runda a doua.

Google a anunțat proiectele selectate în a doua rundă de finanțare a proiectului Digital News Initiative. Astfel 124 de proiecte din 25 de țări europene vor primi finanțare în valoare de 24 milioane de euro. Prin fondul de inovare al Digital News Initiative (https://www.digitalnewsinitiative.com), Google s-a angajat să acorde finanțări în valoare de 150 milioane de euro, timp de trei ani, pentru a sprijini sectorul media din Europa și a oferi organizațiilor posibilitatea să încerce lucruri noi, să experimenteze și să inoveze în mediul digital.

În această rundă secundă de finanțare, accentul a fost pus pe proiecte colaborative, dincolo de criteriile de bază: impactul proiectului, inovație și fezabiitate. Proiectele care s-au remarcat au mizat pe colaborarea dintre editori, antreprenori, dezvoltatori și cadre universitare. Au fost depuse peste 800 de proiecte, iar dintre cele 124 finanțate, 43 au la bază colaborarea și parteneriatele.

Din România au primit finanțare trei proiecte, în valoare totală de 850.000 de euro. Acestea sunt:

● Rise Project – "Corruption Pattern Reporting/ CPR: Un nou suflu în ancheta jurnalistică"

Cu o finanțare de 50.000 de euro, Rise Project va folosi CPR pentru a identifica tiparele locale de corupție, le va transforma în algoritmi de căutare, astfel încât să poată fi reutilizate pentru identificarea a noi cazuri de corupție, în alte locuri. Prin CPR, RISE Project intenționează să sporească și să extindă eficiența investigațiilor în zona corupției și criminalității, cu ajutorul interacțiunii om-mașină.

● Centrul pentru Jurnalism Independent de Investigație (CRJI) – "Liquid investigations"

CRJI va folosi finanțarea de 400.000 de euro pentru a dezvolta și testa un set de instrumente digitale open source, care să faciliteze colaborările în zona de investigație. Când proiectul va fi finalizat, aceste instrumente vor permite analiza non-ierarhică de date, distribuirea, schimbul de informații și adnotarea reciprocă, oferind membrilor rețelei control granular și distribuit asupra datelor gestionate. Setul de instrumente va beneficia de securitate solidă, creată pentru a funcționa în sisteme federalizate sau rețele locale. Software-ul va putea rula pe orice server, însă prioritare vor fi dispozitivele portabile. Scopul este să furnizeze jurnaliștilor de investigație un mediu sigur și integrat, care să permită distribuirea și colaborarea fluidă pe proiecte jurnalistice.

● Journalism Development Network (Organized Crime and Corruption Reporting Project) – "O platformă 'la cheie' pentru echipele de investigație"

Proiectul finanțat cu 400.000 de euro va crea o platformă de documentare gândită ca o soluție "la cheie" care să accelereze și să simplifice munca reporterilor de investigație și să diminueze costurile. Platforma se adresează redacțiilor mici sau echipelor de investigație reduse din cadrul unor publicații mari. Aceasta va fi disponibilă atât ca serviciu pentru organizațiile media cu resurse limitate sau ca soluție completă de documentare, care poate fi scalată.

Fondul de inovare al Digital News Initiative s-a lansat în octombrie 2015, când s-au depus primele proiecte în runda inițială de finanțare. De atunci, echipele DNI au avut oportunitatea să discute cu mii de redacții din Europa, persoane, edituri, start-up-uri sau cadre universitare și să descopere volumul imens de cercetare și dezvoltare din zona jurnalismului.

Cu finanțarea anunțată acum, fondul de inovare al Digital News Initiative ajunge la 51 milioane de euro distribuite.

Detalii complete despre proiectele câștigătoare din cea de a doua rundă de finanțare a Digital News Initiative pot fi găsite aici: https://digitalnewsinitiative.com/fund. Fondul de inovare este unul dintre proiectele derulare de Digital News Initiative, alături de cercetare/training și dezvoltare de produs, cum ar fi Accelerated Mobile Pages (https://www.ampproject.org) și YouTube Player for Publishers (https://blog.google/topics/journalism-news/digital-news-initiative-introducing). Digital News Initiative numără peste 180 de membri din industria media europeană.

Google a fost fondat în 1998 de către Larry Page și Sergey Brin. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajați la nivel global, oferind o gamă largă de produse și platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome si YouTube.

În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google. Puteți citi mai multe despre misiunea Alphabet aici: https://abc.xyz.



12