Site-ul oficial al FC Viitorul Constanţa a anunţat că managerul tehnic al echipei de la ţărmul mării, Gheorghe Hagi, a fost invitat la sediul Ministerului Tineretului și Sportului pentru a discuta cu ministrul Ionuț Stroe despre posibilitățile de dezvoltare ale sportului românesc. Principalul subiect al discuției l-a reprezentat modul în care se poate crește selecția și dezvoltarea ulterioară a sportivilor prin programe care să îi sprijine să atingă marea performanță.
Cum Academia de Fotbal „Gheorghe Hagi” este considerată cel mai puternic centru de copii și juniori din țară conform clasificării Federaţiei Române de Fotbal, modul de creștere și dezvoltare al tinerilor din cadrul AGH fiind foarte apreciat și de ministrul Ionuț Stroe, managerul tehnic Gheorghe Hagi a oferit mai multe proiecte care pot relansa fotbalul românesc.
„Sportul reprezintă un segment social foarte important din societatea românească, cu obiectivul de a educa/forma/dezvolta copii și juniorii din Romania și a-i selecta pe cei mai buni sportivi care vor reprezenta echipele naționale, devenind chiar și ambasadori ai României în lume asa cum s-a dovedit în trecut. Dacă vrem să avem un viitor strălucit, trebuie să investim în tineri. Succesul se construiește în Timp, cu Tineri și cu Talent”, a fost prezentarea managerului tehnic Gheorghe Hagi.
În acest sens, propunerile managerului tehnic Gheorghe Hagi au fost următoarele, informează www.fcviitorul.ro:
Primariile și Consiliile Județene / Locale (41 reședinte de județ + Municipiul București - în prima fază)
infrastructura - stadioane și baze sportive la standarde europene care aduc venituri importante în buget din vânzare de bilete + abonamente suporteri
finanțare centre copii și juniori - cerințe obligatorii licențiere FRF de unde loturile naționale selectează jucătorii pe grupe de vârstă care reprezintă România în meciurile internaționale.
Multinaţionalele (marketing):
1-2% din cifra de afaceri poate fi investită în sportul românesc (cluburi private, asociații sportive) ca și contract de publicitate sau cumpărare de acțiuni din club, devenind un partener important.
Facilități acordate companiilor pentru sponsorizări și contracte de publicitat
Televiziunea:
Vânzarea drepturilor TV a meciurilor din Liga 1 reprezintă un venit foarte bun.
Aceste 3 componente aduc stabilitate, credibilitate, încredere, creștere valoare brand și implicit performanțe individuale și colective.