Proiectul Național „Constanța dezbate!“, la a doua ediție!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Proiectul Național „Constanța dezbate!“, la a doua ediție!

Educație 05 Aprilie 2017 / 17:43 810 accesări

Asociația Studenților Creștini Ortodocși Români, Constanța, și Leadershape România au desfășurat, în perioada 30 martie - 2 aprilie 2017, cea de-a doua ediție a Proiectului Național ”Constanța dezbate”, în parteneriat cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret, Constanța, Arhiepiscopia Tomisului, Universitatea „Ovidius” din Constanța (UOC) și Inspectoratul Școlar Județean Constanța. Evenimentul a urmărit creșterea gradului de implicare a elevilor și studenților în viața societății, folosind metoda dezbaterilor academice. Obiectivele specifice care au fost îndeplinite în cadrul acestei acțiuni sunt: formarea a 20 de profesori și studenți ca arbitri, selectarea a 18 echipe de elevi, respectiv 4 echipe de studenți pentru participarea la competiții naționale, de anvergură, precum și internaționale.

Deschiderea oficială a evenimentului, găzduită de Sala Senatului UOC, a reunit la aceeași masă reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, printre care amintim: subsecretarul de stat în cadrul Ministerului Tineretului și Sportului, Ciprian Pandea, directorul Direcției Județene pentru Sport și Tineret, Constanța, Mariana Solomon, Înaltpreasfințitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, precum și reprezentantul Instituției Prefectului - Județul Constanța, Aisel Ismail. Invitații au adresat mesaje și îndemnuri elevilor și studenților participanți, făcând referire la importanța implicării fiecăruia în activitatea comunităților din care fac parte, la impactul formării și dezvoltării personale armonioase prin participarea și implicarea directă în proiecte naționale și internaționale în care să dobândească și dezvolte competențe oratorice și de argumentare. Cei 80 de participanți au luat parte la cursul de formare „Introducere, aprofundare și formare în dezbateri. Moțiuni și formate”, susținut de către traineri ai Federației Asociațiilor Reprezentative de Educație prin Dezbateri, în cadrul căruia au fost prezentate tipurile de formate de dezbateri, structura, argumentele, respectiv conținutul privitor la formatul de dezbateri parlamentare - American Parliament. Ulterior acestei prime părți, în cea de-a treia zi a proiectului, elevii și studenții au participat la competiția de dezbateri propriu-zisă, abordând moțiuni inspirate din agenda europeană pentru tineret, precum „Acest Parlament ar acorda drept de vot tinerilor cu vârsta de 16 ani”. Concursul de dezbateri, găzduit de Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Constanța, și Liceul Teoretic „Traian”, Constanța, și-a desemnat câștigătorii la secțiunea Individual: Premiul I - Maria Leșan (Colegiul Național „Andrei Mureșan”, Bistrița-Năsăud), Premiul II - Crina Stan (Colegiul Național „Unirea”, Focșani), Premiul III - Cătălina Robu (Liceul „Constantin Brâncoveanu”, Horezu), respectiv la secțiunea Echipe: Premiul I - Maria Leșan și Crina Stan, Premiul II - Cătălina Robu și Roxana Muraru, respectiv Premiul III - Eduard Stoica și Andrei Cristea. „Cred că cea mai importantă învățătură primită în cadrul acestui proiect a fost aceea că lucrul în echipă este foarte important și un bun exemplu l-am primit chiar de la organizatorii proiectului, care, lucrând în echipă, ne-au oferit cea mai frumoasă experiență. Un lucru impresionant a fost felul în care am fost coordonați, astfel încât să avem timp și de motivul esențial pentru care ne aflam acolo, debate-ul, dar și timp de puțină relaxare și socializare. Cu toții ne așteptam să fie ceva foarte sever, dar totul a decurs ca între prieteni, am învățat distrându-ne, așa cum se face în educația non-formală. La mine în școală nu se face debate, dar mi-am propus să fac tot posibilul să se introducă drept opțional, deoarece debate-ul reprezintă, pentru mine, o cale foarte sigură prin care să ne exprimăm și să ne susținem ideea, aducând argumentele cele mai bune”, a spus Luciana Mazareanu, din Bacău. „Mă aflu la prima participare la o astfel de competiție. Când mă gândesc că acum o săptămână nici nu știam ce e acela debate în format American Parliamentary, nici nu îmi vine să cred… La mine a fost o chestiune de șansă. Tot auzeam că este destul de dificil pentru începători și că, de obicei, începătorii nu se prea descurcă să acopere toate cerințele din rolul pe care îl au în dezbatere, în funcție de tabăra în care se află. (...) De abia aștept să văd cum aceste cunoștințe îmi vor influența viața și pe termen lung. Pentru mine a fost un eveniment care acum mă poate ghida deja spre alte numeroase oportunități și încurajez pe toată lumea să încerce să se dezvolte prin astfel de activități”, a spus Maria Carmen Leșan, Bistrița-Năsăud (câștigătoarea locului I la vorbitori).



12