Foarte multe dintre reclamaţiile primite pe adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) se referă la faptul că preţul afişat de comercianţi la raft este, de cele mai multe ori, mai mic faţă de cel perceput la casă, a anunţat, ieri, preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu. “Există acea problemă referitoare la diferenţa de preţ de la raft şi cel de la casă. Sunt foarte multe situaţii în care producătorii sau comercianţii expun la raft un preţ, iar omul când ajunge la casă constată un alt preţ, mai mare. A doua problemă este legată de termenul de valabilitate al produsului. Sunt produse care sunt menţinute la raft şi care sunt expirate. Au mai fost şi situaţii în care să spună că atunci când cumperi două produse, al treilea îl primeşti gratis, dar era expirat”, a menţionat Cerbulescu. Acesta a adăugat că mai sunt probleme legate de “produsele deformate, murdare”, existente la raft. Preşedintele ANPC a subliniat că astfel de nereguli au fost constatate în supermaterketuri, magazine de cartier şi pieţe. Cerbulescu a mai spus că există situaţii în care pe etichetă este trecut un anumit ingredient, dar “sunt uitate alte ingrediente”, fiind vorba atât despre produse româneşti, cât şi de cele străine.