Promoţii la haine rupte sau pătate!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aviz amatorilor de chilipiruri

Promoţii la haine rupte sau pătate!

Eveniment 21 Iulie 2011 / 00:00 1973 accesări

“Preţurile se topesc la toate produsele”, “reduceri excepţionale” sau “reduceri de sezon” sunt doar câteva dintre sloganurile cu care societăţile comerciale care vând articole vestimentare îşi atrag clienţii în această perioadă. Într-un periplu prin oraş, privirile sunt atrase de vitrinele magazinelor „tapetate” cu afişe care conving clienţii să le calce pragul. Un proverb spune că “suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine”, tocmai de aceea cumpărătorul trebuie să deschidă bine ochii atunci când se hotărăşte să facă o achiziţie vestimentară în sezonul reducerilor. Consumatorul trebuie să fie atent la produsele pe care le cumpără, să le verifice din punct de vedere al integrităţii, să controleze dacă au toţi nasturii, dacă fermoarele funcţionează etc..

VÂNZĂRI ÎN AFARA LEGII. În unele magazine, produsele rupte, descusute, pătate, decolorate sau cu componente lipsă sunt lăsate la acelaşi preţ cu restul produselor promoţionale sau, mai mult decât atât, ele sunt vândute în coşuri speciale inscripţionate cu produse defecte (!?). “Nu este permisă vânzarea produselor cu defecte. Fiecare produs trebuie să fie însoţit de un certificat de calitate. Dacă aceste norme nu sunt respectate, pe lângă confiscarea produselor, comercianţii riscă şi o amendă cuprinsă între 1.000 şi 5.000 de lei”, a declarat comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC), Dionisie Culeţu.

COMISARUL ŞEF CJPC SPUNE CĂ PRODUSELE CU DEFECTE NU AU CE CĂUTA NICI MĂCAR ÎN MAGAZINELE SECOND-HAND, D-APOI ÎN MAGAZINE CU PRETENŢII

Omul cuprins de febra cumpărăturilor e mai puţin atent la detaliile produselor pe care urmează să le cumpere, riscând să ajungă acasă şi cu buzunarul gol, şi cu produse de slabă calitate. În aceste condiţii, imediat după începerea perioadei de reducere, magazinele şi-au dublat vânzările, un record pentru perioada de criză. Sunt comercianţi care aproape că şi-au golit stocurile, iar puţinele produse care mai sunt disponibile pe rafturi fie sunt mărimi foarte mari, fie foarte mici. Cu greu o persoană de greutate medie, amatoare de chilipiruri, îşi găseşte haine ori încălţăminte pe măsură. Nu trebuie uitate nici verificările comisarilor ANPC care au scos la iveală grave nereguli. Mai exact, echipele de control au descoperit, în urma analizelor de laborator, că produsele inscripţionate ca fiind din materiale de cea mai bună calitate erau de fapt din materiale sintetice, ce ar fi trebuit să fie vândute la preţuri cu mult mai mici.

PRODUSE CU RUJ ŞI URME DE DEODORANT. Pe de altă parte, cumpărătorul trebuie să beneficieze de o informare corectă. Una dintre aceste reguli prevede ca, în incinta magazinului, de exemplu produsele care au reduceri de 30% să fie expuse pe rafturi special destinate acestei categorii şi nu pe rafturi destinate reducerilor de 50%, aşa cum am putut vedea în unele magazine din Constanţa. În plus, din dorinţa de a vinde cât mai mult, majoritatea comercianţilor nu mai ţin cont de câteva norme simple cerute de ANPC, cât şi de bun simţ, lăsând produsele murdărite de deodorant sau de ruj pe rafturi. În altă ordine de idei, controalele efectuate de comisarii CJPC în anii trecuţi au constituit adevărate lecţii pentru unii comercianţi, ei învăţând normele de bază privind informarea consumatorului. “În ultima perioadă nu au mai existat reclamaţii din partea consumatorilor. Odată cu începerea reducerilor din toamnă, vom relua controale la magazinele care vor afişa reduceri”, a spus comisarul şef al CJPC.

Taguri articol


12