Promovare agresivă a canalelor navigabile româneşti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pe piaţa europeană

Promovare agresivă a canalelor navigabile româneşti

Justiție 01 Iunie 2007 / 00:00 746 accesări

Noul director general al Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN), Ovidiu Cupşa, şi-a prezentat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, principalele obiective ale mandatului său de manager al instituţiei. El a declarat că una dintre priorităţi a fost reorganizarea activităţii compartimentelor pe care le are în subordine pentru a putea absorbi eficient fondurile europene. Astfel, el a înfiinţat două direcţii noi, la conducerea cărora a numit doi colegi de partid. Este vorba despre Ciprian Plăcintă, care va conduce Direcţia Comercială şi George Stoianovici, numit în fruntea Direcţiei Tehnice. Ovidiu Cupşa a precizat că vor continua investiţiile la canal, dezvoltarea relaţiilor comerciale cu partenerii din Europa Centrală şi impulsionarea traficului de containere, care, în prezent, este aproape inexistent pe canale. „Construcţia Coridorului feroviar VII, o linie ce leagă feroviar porturile Constanţa şi Rotterdam este un concurent al Administraţiei Canalelor Navigabile, deoarece transportatorii ar putea alege această rută, în detrimentul canalului, pentru a ajunge în Marea Neagră”, a declarat directorul general al ACN. Pentru a promova imaginea instituţiei, Ovidiu Cupşa a declarat că va pune în practică o politică agresivă de marketing, care include un protocol de colaborare cu Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, prin care canalul şi facilităţile sale vor fi promovate în reprezentanţele de la Viena şi Budapesta. Tot pentru promovarea companiei, directorul ACN va încerca afilierea instituţiei la organismele portuare europene. „Traficul pe canalul Dunăre-Marea Neagră este mai lent decît cel feroviar, dar este mai ieftin şi mai ecologic, iar Uniunea europeană desfăşoară un program, prin care se urmăreşte diminuarea traficului rutier şi feroviar în localităţi”, a adăugat Cupşa. El a subliniat că momentan, tarifele de tranzit pe canal nu vor fi modificate, dar există un plan de unificare a acestora pentru toate tipurile de mărfuri. Potrivit lui Ovidiu Cupşa, „canalul trebuie promovat în rîndul transportatorilor de la Marea Nordului, deoarece scurtează drumul dinspre Europa Centrală, spre Asia, cu pînă la 5.000 de kilometri”.



12