Promovarea sănătăţii la locul de muncă creşte productivitatea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Promovarea sănătăţii la locul de muncă creşte productivitatea

Sănătate 22 Iulie 2010 / 00:00 420 accesări

Promovarea sănătăţii la locul de muncă duce la îmbunătăţirea stării de bine, reducerea absenteismului, stimularea motivaţiei şi creşterea productivităţii, potrivit mesajului proiectului de promovare a sănătăţii la locul de muncă al Agenţiei Europene pentru Sănătate şi Securitate în Muncă (EU-OSHA). Angajatorii joacă un rol important în ceea ce priveşte încurajarea lucrătorilor de a adopta stiluri de viaţă sănătoase. Pe lângă beneficiile pentru sănătatea lucrătorilor, fiecare euro investit în promovarea sănătăţii la locul de muncă (PSLM) aduce un beneficiu de 2,5-4,8 euro în ceea ce priveşte reducerea costurilor asociate absenteismului, se arată într-un comunicat de ieri al EU-OSHA. Directorul EU-OSHA, Jukka Takala, a afirmat că, prin promovarea unui stil de viaţă sănătos, toată lumea are de câştigat. De acest lucru beneficiază nu doar angajatorii şi angajaţii lor, ci şi întreaga societate, prin reducerea poverii asupra sistemelor de sănătate. „Odată cu îmbătrânirea populaţiei active, importanţa unor programe de promovare a sănătăţii la locul de muncă nu va face decât să crească. Trebuie să-i ajutăm pe oameni să rămână sănătoşi mai mult timp, iar pentru aceasta angajatorii şi angajaţii trebuie să depună eforturi comune pentru crearea unei culturi a muncii sănătoase”, a spus Jukka Takala. Punerea în aplicare a unui program PSLM fără a asigura totodată un mediu de muncă sigur şi sănătos este inutilă. Promovarea sănătăţii la locul de muncă se bazează pe o cultură sănătoasă, asigurând în primul rând îndeplinirea tuturor cerinţelor juridice. Pentru desfăşurarea activităţilor de PSLM trebuie luaţi în considerare factori atât de la nivel organizaţional, cât şi de la nivel individual. Numeroase societăţi desfăşoară programe de promovare a sănătăţii la locul de muncă, începând cu încurajarea lucrătorilor să-şi îmbunătăţească dieta alimentară (de exemplu, prin includerea de alimente cu conţinut scăzut de grăsimi în cantinele de la locul de muncă) şi până la oferirea de cursuri pentru manageri pentru recunoaşterea simptomelor stresului la angajaţii lor şi luarea măsurilor corespunzătoare. Consiliul municipal din Dundee, Regatul Unit, de exemplu, desfăşoară activităţi pentru a îmbunătăţi sănătatea fizică şi psihică a angajaţilor săi din Departamentul de asistenţă socială, a mai precizat sursa citată.

Taguri articol


12