Autorităţile federale din SUA au deschis o anchetă referitoare la difuzarea de către mai multe posturi de televiziune americane a unor spoturi produse de administraţia Bush şi de marile corporaţii, prezentate drept ştiri obiective, relatează "The Independent" în pagina electronică.
Anchetatorii Comisiei Federale de Comunicaţii (FCC) caută informaţii despre posturi de televiziune de pe întregul teritoriul american, după ce un raport întocmit de organizaţia non-profit Centrul pentru Media şi Democraţie a sesizat numărul foarte mare de difuzări al acestor spoturi propagandistice. Centrul a descoperit că, într-o perioadă de zece luni, cel puţin 77 de posturi de televiziune au utilizat falsele calupuri de ştiri, fără a-şi înştiinţa audienţa că acestea au fost produse şi distribuite de circa 20 de agenţii federale conduse de administraţia Bush, ca materiale de propagandă cu privire la războiul din Irak. Într-unul dintre filme, produs de Departamentul de Stat, un cetăţean american de origine irakiană din Kansas City spune: "Mulţumesc, Bush. Mulţumesc, SUA", ca răspuns la ocuparea Bagdadului de către armata americană, în anul 2003. Alte spoturi reprezintă reclamă mascată. De cele mai multe ori, nu sînt însoţite de avertismentul că au fost produse de o anumită companie care îşi asigură publicitatea prin intermediul lor.
Investigaţia autorităţilor federale este susţinută de Free Press, o altă organizaţie non-profit din domeniul presei, al cărei purtător de cuvînt a declarat: "Este vorba de publicitate sau propagandă ascunsă în spatele ştirilor de actualitate. Publicul se aşteaptă, desigur, ca ştirea să se bazeze pe informaţii reale. Dacă este obligat, însă, să se uite la un spot de promovare a unei companii sau a unei politici guvernamentale, atunci trebuie să fie înştiinţat despre acest lucru".