Propuneri pentru modificarea Codului Rutier

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Propuneri pentru modificarea Codului Rutier

Justiție 06 Mai 2010 / 00:00 709 accesări

Codul Rutier ar putea fi modificat în urma mai multor propuneri dezbătute în aceste zile. Printre acestea se numără reintroducerea noţiunii de “stare de ebrietate” şi, implicit, posibilitatea ca şoferii suspectaţi că ar fi consumat băuturi alcoolice să fie supuşi unui “test de echilibru” de către oamenii legii. “Şoferii ar putea fi puşi să-şi “caute” nasul şi să meargă drept pe o linie imaginară”, a declarat Christian Ciocan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei. „Testul echilibrului mi se pare o metodă destul de subiectivă, mai ales că aparatul etilotest, pe care îl folosim, este un mijloc mult mai obiectiv de a stabili dacă un conducător auto a consumat sau nu băuturi alcoolice. Oricum, acest test al echilibrului se face în prezent de către medici, atunci când şoferul care a condus sub influenţa alcoolului este adus la spital pentru a i se recolta probe de sânge. Nu văd necesitatea reintroducerii testului echilibrului efectuat în trafic”, a declarat cms. şef Constantin Dancu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa.

În luna iulie a anului trecut a fost înaintată o propunere pentru completarea Codului Rutier, care conţinea prevederi precum închisoare de 24 de ore pentru şoferii care conduc cu dublul vitezei legale, confiscarea maşinii în cazul în care conducătorii auto au o alcoolemie foarte ridicată sau reţinerea permisului de conducere pentru o perioadă de trei ani în cazul unor abateri grave. O altă măsură propusă a fost amendarea proprietarului maşinii chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul comiterii unei abateri. Propunerea a stârnit, însă, reacţii dure din partea Asociaţiei Magistraţilor, ai cărei reprezentanţi au considerat că aceasta încalcă drepturile omului. Potrivit unei alte propuneri făcute în 2009, ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu ar mai fi avut ce să caute pe drumurile publice. Numărul accidentelor rutiere grave înregistrate anul trecut a fost cu aproape 5% mai mic decât în 2008, iar numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa s-a redus cu 10%. În 2009 s-au înregistrat 9.992 de accidente grave, cu 4,7% mai puţine decât în 2008, soldate cu 2.729 de morţi şi 8.903 de răniţi grav.



12