Protecţia Consumatorilor primeşte reclamaţii online

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Protecţia Consumatorilor primeşte reclamaţii online

Politică 20 Noiembrie 2007 / 00:00 702 accesări

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat, ieri, cu ocazia aniversării a 15 ani de la înfiinţare, un nou site, unde consumatorii nemulţumiţi de anumite bunuri şi servicii dispun de o secţiune specială unde pot face reclamaţii online. Preşedintele ANPC, Dan Vlaicu, a declarat, ieri, că acest site a fost realizat pe baza cerinţelor consumatorilor, spunînd că pe vechiul site aceştia accesau secţiunea \"reclamaţii\". \"În doar trei ore de la deschiderea site-lui au fost înregistrate 15 reclamaţii\", a precizat Dan Vlaicu. Preşedintele ANPC a subliniat că în cei 15 ani de activitate, instituţia pe care o conduce a înregistrat 400.000 de reclamaţii şi a efectuat peste un milion de controale. Potrivit preşedintelui ANPC, consumatorii au la dispoziţie de acum o gamă mai largă de informaţii: legislaţia specifică, iniţiative ale instituţiei, programe pentru educarea şi informarea tinerilor.

De asemenea, site-ul va avea şi o nouă secţiune destinată copiilor, ANPC Junior, care are ca scop în opinia lui Vlaicu, \"formarea consumatorilor maturi de mîine\". \"Este foarte important să avem un consumator bine informat şi educat, capabil să facă o alegere în deplină cunoştinţă de cauză, să ştie cum să se ferească de unele produse care pot deveni periculoase, ca de exemplu alimentele expirate\", a spus oficialul. Mai mult, secţiunea pentru copii conţine informaţii despre concursurile organizate de reprezentanţii autorităţii pe diferite subiecte din domeniul protecţiei consumatorilor. \"În fiecare lună, vor afişate pe site, teme de eseuri pentru elevi, iar cele mai interesante vor fi postate şi, poate peste o perioadă, vor fi şi premiate\", a adăugat Vlaicu. Şeful ANPC a adăugat că activitatea de educare şi informare a cetăţenilor va antrena resurse noi pentru că se va pune un accent special pe învăţarea tinerilor în legătură cu tot ce presupune calitatea de consumator. Astfel, de ziua ANPC, un grup de inspectori ai instituţiei a mers în şcoli, unde, la orele de dirigenţie a discutat cu elevii probleme legate de protecţia consumatorilor, iar studenţii unei facultăţi de profil au mers în controale împreună cu inspectorii.

Taguri articol


12