Aderarea la Uniunea Europeană a adus modificări importante pe piaţa muncii, din acest an, viaţa la serviciu însemnînd şi aplicarea unor norme mai stricte pentru protecţia salariaţilor români. Cu toate că protecţia muncii este obligatorie în orice societate românească, puţine sînt unităţile care se preocupă cu adevărat de securitatea angajaţilor. Prin intrarea în vigoare a legii 319/2006, în întreprinderile sau unităţile care nu pot organiza activităţile de prevenire, protecţie, securitate şi sănătate în muncă din lipsa personalului competent, angajatorii sînt obligaţi să apeleze la servicii externe. Acestea pot fi prestate de persoane juridice sau fizice abilitate, însă numai după obţinerea certificatului de abilitare. Potrivit conducerii Direcţiei de Muncă, Solidaritate Socială şi Familie (DMSSF) Constanţa, persoanele fizice şi juridice care vor fi abilitate pentru a presta servicii în domeniul protecţiei muncii trebuie să îşi reînnoiască certificatul anual. "Prin constituirea comisiei de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie, am avizat documentaţiile depuse de patru societăţi constănţene. În acelaşi timp, celelalte opt societăţi înscrise în cursă s-au ales cu dosarele respinse, pe lîngă faptul că nu aveau studii tehnice superioare, acestea nu făceau dovada celor cinci ani vechime sau au depăşit termenul legal. Practic, cei patru agenţi economici constănţeni pot furniza servicii de protecţie a muncii pentru toate societăţile care nu au personal specializat, însă doar contra cost", a declarat directorul executiv al DMSSF Constanţa, Daniela Dragomir. Întrunită pentru prima dată de la intrarea în vigoare a legii, comisia de abilitare a serviciilor de protecţie a muncii este condusă de directorul executiv al DMSSF, printre membri figurînd şi reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă, Casei Judeţene de Pensii şi cei ai Comisiei Judeţene de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională.