Protest al angajaților CFR. Ce spun reprezentanții companiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Protest al angajaților CFR. Ce spun reprezentanții companiei

Social 22 Aprilie 2016 / 19:08 791 accesări

Sute de angajați ai Companiei Naționale „Căile Ferate Române“ au protestat vineri, 22 aprilie, în fața Ministerului Transporturilor, spunând că sunt nemulțumiți de starea deplorabilă în care a ajuns sectorul feroviar românesc. ”Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la oră pentru că altfel ar face accident. De asta suntem aici, să atragem atenția că trebuie să prevenim un nou Colectiv”, a precizat Petre Trifu, impiegat de mișcare la CFR Caracal și membru al sindicatului RC Piatra Olt. Printre revendicările oamenilor s-au numărat lipsa investițiilor în sistemul feroviar, revizuirea legislației specifice sistemului de transport feroviar privind salarizarea, sistemul de pensii sau asistența socială și juridică. Directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a fost prezent în mijlocul oamenilor care au participat la miting. ”Sunt deschis dialogului, iau în serios ideea de echipă și ideea de performanță în management. Am început anul 2016 cu majorări salariale de 10% și acordarea tichetelor de masă. Încerc să identific cât mai multe din problemele și nevoile cu care ne confruntăm și îmi doresc ca împreună să le găsim rezolvare”, le-a spus el oamenilor.

Conducerea CFR Călători a transmis că își exprimă disponibilitatea participării la discuții pentru identificarea unor soluții viabile la revendicările sindicale, astfel încât să poată fi asigurate condițiile de muncă și drepturile legale ale angajaților. Cu toate că CFR Călători nu a mai beneficiat de investiții de la Bugetul de stat de mai bine de 5 ani, așa cum se arată într-un comunicat de presă trimis de reprezentanții companiei, se derulează proiecte de investiții pe două direcții: achiziția de trenuri noi (material rulant) și achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren, precum și modernizarea materialului rulant. ”În ceea ce privește achiziția de material rulant nou, sunt două proiecte mari, şi anume achiziţia a 83 de trenuri electrice noi și a 27 de automotoare Diesel. Aceste două proiecte însumează peste 500 de milioane de euro, durata de derulare fiind până în 2020, la care se adaugă cei doi ani în plus de implementare, aşa cum este regula la fondurile europene”, au explicat reprezentanții CFR. Achiziția de material rulant creează contextul favorabil dezvoltării programului de îmbunătățire a serviciilor feroviare prin introducerea unor noi trenuri cu viteză sporită. ”Distanța București - Constanța de 225 km se parcurge în mai puțin de 2 ore, cu viteza maximă de 160 km/oră. Acest program se va continua și pentru rutele București - Brașov și București - Craiova”, au adăugat ei. Tot pentru creșterea calității serviciilor oferite este și investiția care se va face în dezvoltarea sistemul de e-ticketing prin achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren, alături de managementul traficului, de localizare automată a vehiculelor, de video-supraveghere și de people counting. Acestea sunt condiții obligatorii impuse prin regulamentele din legislația europeană în vigoare, susțin reprezentanții companiei de transport feroviar. Legat de modernizarea materialului rulant, conducerea CFR a explicat că intenționează să modernizeze 30 de vagoane pentru care există acord-cadru şi banii prevăzuţi în planul de investiţii, din fondurile proprii ale CFR Călatori. În primele luni ale lui 2016 au ieșit din fabrică primele 5 vagoane care sunt deja în circulație. ”În plus, intenţionăm să mai modernizăm alte 40 de vagoane apte să circule cu 200 km/h și 20 de locomotive electrice. 15 sunt deja prevăzute în planul de investiţii aferent lui 2016. Acestea pot ajunge la viteze de până la 200 km/oră, au surse multi-tensiune şi pot fi folosite în componenţa trenurilor noastre care ajung la Viena. De asemenea, pentru 59 de vagoane se vor realiza servicii de adaptare a instalației de alimentare cu energie electrică și a părții de răcire a instalațiilor de climatizare”, potrivit celor de la CFR Călători.



12