Protest la CFR Feribot

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Coridorul IV Pan European se opreşte la Constanţa

Protest la CFR Feribot

Eveniment 13 Martie 2010 / 00:00 1296 accesări

Angajaţii societăţii CFR Marfă - filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa au protestat vineri, nemulţumiţi de faptul că nu şi-au mai primit salariile de aprox. două luni. În prezent, CFR Feribot are 95 de salariaţi şi două nave: Mangalia şi Eforie. „Vrem să se hotărască ale cui sunt navele şi ce au de gând să facă cu ele. Contracte pentru efectuarea de transporturi am avut , dar au fost refuzate de conducerea de la Bucureşti”, a declarat Cristi Maftei, ofiţer III punte. Conducerea CFR Feribot a declarat că a fost trimisă o adresă la CFR Marfă în care se explica situaţia. „Sperăm că va fi găsită o soluţie pentru plata salariilor”, a declarat directorul CFR Feribot, Vlad Tudor. În cazul în care nu îşi vor primi salariile până la 1 aprilie, angajaţii sociatăţii vor pleca spre Bucureşti pentru a protesta în faţa sediului Ministerului Transporturilor. Navele Mangalia şi Eforie au fost oprite la ţărm în august 2008, respectiv mai 2009. Până în acel moment, acestea efectuaseră nenumărate voiaje în care transportaseră diferite mărfuri, aducând profit CFR Marfă. „Cele două nave sunt feriboturi, având în interior căi ferate care permit accesul vagoanelor CFR. Acestea pot efectua, însă şi transporturi specifice Ro Ro, adică pot permite şi accesul tirurilor şi maşinilor”, a declarat liderul Sindicatului din cadrul CFR Feribot, Florin Ghinea.

703.000 EURO PENTRU REPUNEREA ÎN FUNCŢIUNE A NAVELOR. Potrivit liderului Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare Constanţa (la care este afiliat Sindicatul CFR Marfă Feribot), Gheorghe Spânu, statul român, printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a decis ca cele două nave aparţinând CFR Marfă Feribot - Mangalia şi Eforie - să fie păstrate în stare de funcţiune. Mai mult, în răspunsul trimis de Secretariatul CSAT sindicaliştilor, pe 17 februarie 2010, se spune că „autorităţile publice cu sarcini în domeniu sunt obligate în continuare să asigure capacităţile şi eficienţa utilizării unor nave viabile din punct de vedere tehnic şi operaţional”. Cu alte cuvinte, Ministerul Transporturilor şi CFR Marfă ar fi trebuit nu numai să menţină cele două nave în stare de funcţionare (ceea ce nu s-a întâmplat, în prezent feriboturile fiind ţinute în stare de conservare) ci şi să dezvolte linia de feribot, care face parte din Coridorul IV Pan European, care ar trebui să facă legătura cu Asia. „Statul nostru a investit o grămadă de bani în Coridorul IV Pan European doar pentru ca acesta să se oprească la Constanţa. Ar fi trebuit să străbată Marea Neagră, legătura cu Asia fiind făcută de cele două feriboturi”, a precizat Gheorghe Spânu. Potrivit conducerii CFR Feribot, chiar şi acum mai sunt societăţi interesate să folosească feriboturile pentru a transporta diferite mărfuri, însă, s-ar părea că statul român nu vrea să facă bani. România a fost surclasată de Bulgaria, Turcia, Rusia, ţări mai puţin dotate la acest capitol. „În iunie 2009 CFR Marfă nu a mai avut bani pentru andocarea celor două nave, motiv pentru care au fost ţinute la ţărm. Potrivit ultimei estimări făcute, este nevoie de 703.000 de euro pentru fiecare navă pentru a fi puse în funcţiune. Ministerul Transporturilor trebuie să decidă ce va face în continuare”, a adăugat Vlad Tudor.



12