Protestatarii din port ar fi primit între 65 şi 150 de lei pentru deplasarea la Bucureşti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Protestatarii din port ar fi primit între 65 şi 150 de lei pentru deplasarea la Bucureşti

Eveniment 01 Aprilie 2015 / 00:00 834 accesări

Reprezentanții Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) şi ai Organizaţiei Patronale ”Operatorul Portuar” continuă, așa cum au promis, protestele. În fiecare zi, ei sunt prezenți pe platoul din fața sediului Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC) și se plâng de felul în care compania administrează portul, cu vuvuzele și butoaie transformate în tobe. Reprezentanții CN APMC au trimis ieri un comunicat în care se precizează faptul că acţiunile în forţă ale organizaţiei „Operatorul Portuar” sunt determinate, de fapt, doar de nemulţumirea reprezentanţilor câtorva companii din port că nu li se rezolvă solicitările în maniera impusă de ele, dar și faptul că protestele sunt organizate cu costuri suportate de firme din port, și nu de FNSP, așa cum ar fi normal. CN APMC consideră că protestele Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar” împreună cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare nu reprezintă poziţia comunităţii portuare, fiind deturnate în interesul câtorva persoane. Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” îşi clamează singură reprezentativitatea la nivelul comunităţii portuare, definindu-se drept unica voce a operatorilor, dar niciun document public nu confirmă acest fapt. Reprezentativitatea nu este demonstrată nici prin numărul de membri şi nici prin puterea financiară a patronilor, ci este un atribut al organizaţiilor sindicale sau patronale dobândit potrivit prevederilor Legii 62/2011, care conferă statutul de partener social abilitat să îşi reprezinte membrii în cadrul dialogului social instituţionalizat, se arată în comunicatul remis redacției. Mai mult, pentru a fi organizaţie patronală reprezentativă trebuie îndeplinite criterii clare, spun reprezentanții Administrației Porturilor Maritime. Conform informaţiilor publicate, potrivit legii, pe site-ul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, „Operatorul Portuar” nu este organizaţie patronală reprezentativă şi nici nu a depus un dosar în acest sens, potrivit directorului general al CN APMC, Valeriu Ionescu, citat în comunicat. ”Dacă tot se face apel la transparenţă, ar fi interesant să fie cunoscute costurile acestor proteste şi cine le finanţează. Cei care protestează în faţa sediului companiei sunt, zilnic, salariaţi de la aceleaşi patru sau cinci companii din port, mulţi dintre aceştia neavând nicio legătură cu FNSP. Altfel, FNSP ar trebui să suporte plata acestor membri, iar din informaţiile vehiculate pe piaţă, costurile sunt suportate de firme”, precizează Valeriu Ionescu. Mai mult, potrivit conducerii APMC, surse din port spun că şi costurile deplasării de joi, 26 martie 2015, la protestul organizat la sediul Ministerului Transporturilor au fost suportate tot de câteva firme. ”Aşa cum unii dintre participanţi au declarat, aceştia ar fi primit între 65 şi 150 lei/persoană, pentru deplasarea la Bucureşti, de la firmele lor. Dăm, astfel, ocazia Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare să demonteze aceste zvonuri şi să demonstreze că liderul acesteia, Mircea Burlacu, nu reprezintă interesele câtorva patroni din port, ci ale membrilor de sindicat”, adaugă directorul general al CN APMC.



12