Cu toate că au trecut două săptămîni de la declanşarea protestului spontan „pe calea ferată”, sindicaliştii feroviari nu reuşesc să se înţeleagă asupra unui calendar comun de acţiuni revendicative. Mai mult decît atît, se pare că, în timp ce unele federaţii au făcut toate demersurile pentru a declanşa conflictele de interese şi de drepturi pînă pe 11 februarie, alte sindicate nici măcar nu s-au prezentat la timp la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială a Sectorului 1 Bucureşti. Liderul Uniunii Sindicale “Feroviarul” Constanţa, Vasile Anghel, explică situaţia prin lipsa de comunicare între sindicatele din calea ferată şi apreciază că aceste neconcordanţe pot influenţa decisiv şi declanşarea grevei de avertisment. “Federaţiile sindicale au greşit întrucît nu au înregistrat, în acelaşi timp, procedura de înregistrare a conflictului de interese. Aceasta era procedura legală care trebuia respectată pînă pe 4 februarie, ceea ce însemnă că înregistrarea sesizării era urmată de şapte zile în care putea avea loc concilierea cu administraţia. Ţinînd cont de faptul că reprezentanţii Ministerului Muncii nu negociază cu toţi factorii implicaţi, declanşarea protestelor va avea loc doar după ce vom adduce, la aceeaşi masă, toate federaţiile”, a declarat Anghel. Liderul sindical constănţean a precizat că, în perioada următoare, vor avea loc noi întîlniri la Ministerul Transporturilor, politica fiscală a Executivului în anul 2008 fiind un obstacol în derularea tratativelor. “Pe lîngă faptul că perioada de mediere este timp pierdut şi nu reuşeşte să ne aducă la un numitor comun, autorităţile încearcă toate căile posibile pentru a nu majora salariile minime pe economie la 500 de lei, de la 1 ianuarie, şi 570 de lei, din mai. Dacă nici în urma acestor negocieri nu se va ajunge la o înţelegere, se va ajunge totuşi la grevă de avertisment”, a completat Anghel.