Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România a anunţat că, în perioada următoare, va fi încheiat un protocol cu Organizaţia Elenă de Turism. Colaborarea cu partenerii eleni se va axa atât pe promovarea Greciei ca destinaţie externă pentru turiştii români, cât şi pe informarea cetăţenilor greci cu privire la destinaţiile turistice româneşti. „Protocolul, care va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare, va aduce mai multe evenimente şi campanii prin care ANAT, prin agenţiile membre, va promova în mod preferenţial destinaţia Grecia”, a declarat preşedintele ANAT, Corina Martin, în cadrul şedinţei Consiliului director al ANAT, care a avut loc în staţiunea Mamaia, weekendul trecut. Ea a precizat că Grecia este o destinaţie tradiţională pentru români, potrivit cifrelor oficiale ale autorităţilor elene, anul trecut 300.000 de români petrecându-şi vacanţa în statul respectiv. „De asemenea, vom pregăti mai multe campanii de promovare a destinaţiilor româneşti către turiştii greci. Deci, este un protocol în dublu sens: pentru a promova Grecia în rândul românilor ca destinaţie sigură, atractivă, cu tarife convenabile, şi pentru promovarea destinaţiilor româneşti pe piaţa grecească”, a spus Martin. În condiţiile în care litoralul românesc nu poate rivaliza, încă, cu cel elen, turiştilor greci le vor fi prezentate destinaţii precum municipiul Constanţa şi Bucureşti ca city-break (scurt sejur urban - n.r.), şi Transilvania, dar şi Bucovina. Potrivit vicepreşedintelui ANAT pentru turism extern, Adriana Goicea, primele trei destinaţii externe preferate de români sunt Turcia, Bulgaria şi Grecia.