Întorşi de curînd de la Tîrgul Internaţional de Turism "Otdih", care a avut loc la sfîrşitul lunii septembrie, la Moscova (Rusia), membrii delegaţiei Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) - inspectorul principal al Direcţiei de Turism, Petrică Ivan, şi inspectorul asistent al aceleiaşi direcţii, Irina Teodorescu, au declarat că, în cele patru zile ale manifestării expoziţionale, au constatat un interes deosebit din partea vizitatorilor pentru oferta turistică a judeţului nostru. "Majoritatea firmelor ruseşti care au vizitat standul CJC erau interesate, în special, de ofertele concrete de servicii turistice, preţurile acestora, posibilitatea contractării firmelor din Constanţa, precum şi de modalităţile prin care pot conctracta servicii turistice. În acelaşi timp, am constatat faptul că turiştii din Rusia doresc servicii complete (cazare, masă, divertisment) şi informaţii despre specificul fiecărei zone", a declarat Petrică Ivan. La Tîrgul "Otdih" au participat delegaţii din 62 de state ale lumii, iar standul României, care a găzduit 14 firme, a fost amenajat de către Autoritatea Naţională pentru Turism, prin intermediul biroului său specializat de la Moscova. Pe toată perioada desfăşurării tîrgului, reprezentanţii CJC au distribuit 1.000 de pliante cu siturile arheologice şi lăcaşurile de cult din judeţ, 1.000 de hărţi ale judeţului, precum şi 1.000 de CD-uri de prezentare a obiectivelor turistice. Potrivit membrilor delegaţiei constănţene, singurul inconvenient al acestui tîrg internaţional de turism a fost faptul că unica limbă tolerată de către vizitatori, agenţii de turism şi specialişti era limba rusă. "Toţi participanţii au fost nevoiţi să aibă la stand cel puţin un vorbitor de limbă rusă pentru a putea comunica cu vizitatorii, lucru care nu se mai întîmplă la nicio altă manifestare expoziţională de o asemenea anvergură. Piaţa turistică din Rusia este foarte deschisă, fiind orientată în special spre ţările din S-E Europei. Posibilităţile de agrement oferite de fiecare destinaţie în parte reprezintă pentru ruşi un element extrem de important, în funcţie de care îşi orientează alegerile", a mai spus Petrică Ivan. El a adăugat că primele trei zile ale tîrgului au fost destinate exclusiv specialiştilor din turism, care părăseaua incinta cu sute de materiale promoţionale, de la toate standurile. Petrică Ivan a precizat că, după ce s-a întors de la Moscova, a purtat mai multe discuţii cu hotelierii de pe litoralul românesc, care au precizat că sînt foarte interesaţi de piaţa din Rusia. "Hotelierii ştiu că ruşii sînt foarte mari consumatori de turism, pentru că ei vin în grupuri şi solicită servicii complete", a mai spus Petrică Ivan.
La rîndul său, directorul Direcţiei de Turism, Comerţ şi Servicii Publice din cadrul CJC, Aurelian Arghir, a afirmat că la manifestarea expoziţională de la Moscova s-a simţit din plin lipsa agenţiilor de turism din Constanţa, care aveau posibilitatea să încheie foarte multe contracte. "Avem în vedere încheierea unui protocol între Direcţia de Turism, Comerţ şi Servicii Publice şi agenţiile de turism din Constanţa, pentru a le determina să participe alături de noi la viitoarele manifestări expoziţionale. Agenţiile de turism vor fi astfel adevăratele beneficiare ale activităţii de promovare desfăşurate de CJC", a declarat Arghir. El a adăugat că, în cazul în care acest protocol va fi încheiat într-un timp scurt, o delegaţie a CJC va pleca, în perioada 6-9 noiembrie, la Tîrgul Internaţional de Turism World Travel Market, care va avea loc la Londra (Marea Britanie), unde vor expune peste 18.000 de firme, din 193 de ţări.