Protocol pentru promovarea concurenţei în comunicaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Protocol pentru promovarea concurenţei în comunicaţii

Politică 05 August 2009 / 00:00 435 accesări

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi Consiliul Concurenţei (CC) au încheiat, ieri, un protocol de colaborare în vederea asigurării şi promovării concurenţei în domeniile comunicaţiilor electronice şi audiovizuale şi serviciilor poştale. Semnat de preşedinţii celor două instituţii, Cătălin Marinescu şi Bogdan Chiriţoiu, documentul stabileşte modalităţile prin care ANCOM şi CC îşi vor coordona acţiunile pentru aplicarea unitară a legislaţiei generale din domeniul concurenţei, cît şi a celei specifice pentru sectorul comunicaţiilor, în vederea protejării drepturilor şi intereselor utilizatorilor finali. „Prin semnarea acestui protocol reconfirmăm colaborarea dintre CC şi ANCOM. Alăturînd expertiza ANCOM şi experienţa CC în investigarea unor cazuri, rezultatul va fi, cu siguranţă, o piaţă a comunicaţiilor unde concurenţa este reală, iar toţi jucătorii respectă regulile, spre binele consumatorilor finali”, a declarat preşedintele CC, Bogdan Chiriţoiu. Preşedintele ANCOM a afirmat că instituţia a pus la dispoziţia CC informaţiile necesare investigării unor posibile concentrări economice, înţelegeri anticoncurenţiale sau abuzuri de putere dominantă de piaţă în care erau implicaţi furnizori de servicii de comunicaţii electronice sau servicii poştale. “S-au completat astfel expertiza specifică sectorului comunicaţiilor, care este atributul ANCOM, şi atribuţiile de sancţionare a comportamentului neconcurenţial, care revin Consiliului Concurenţei”, a spus Marinescu. Printre instrumentele care vor asigura implementarea acestui protocol pot fi menţionate constituirea unor echipe mixte de experţi, iniţierea de acţiuni de cercetare a pieţei, necesare ambelor instituţii, sub forma unor studii sau analize pentru cunoaşterea pieţei sau mediatizarea pe scară largă a legislaţiei, măsurilor şi acţiunilor legate de mediul concurenţial şi funcţionarea sectoarelor comunicaţiilor electronice şi audiovizuale şi serviciilor poştale. CC este autoritatea care are ca principale atribuţii protejarea şi stimularea concurenţei pentru asigurarea unui mediu concurenţial normal, în vederea promovării intereselor consumatorilor. ANCOM stabileşte regulile pentru piaţa comunicaţiilor din România şi veghează la respectarea acestora.

Taguri articol


12