Reacţiile de pe scena politică legate de scandalul noului brand de ţară curg în valuri şi nu sunt tocmai în favoarea ministresei de la Turism, Elena Udrea. Preşedintele PNL Crin Antonescu consideră că sunt 40% şanse să se formeze o comisie parlamentară de anchetă care să se pronunţe referitor la aspectele controversate ale contractului brandului naţional. „Şanse există şi chiar va trebui să încercăm ceva în acest sens”, a susţinut liderul liberal. De aceeaşi părere cu liberali sunt şi social democraţii. Într-o conferinţă de presă, preşedintele PSD, Victor Ponta, spune că ar putea susţine formarea unei comisii de anchetă în privinţa brandului de ţară dacă se constată că au avut loc fraude. \"Din punctul nostru de vedere, ceea ce se întâmplă cu spitalele, ceea ce se întâmplă cu agricultura, cu iarna care vine, cu tot respectul pentru doamna Udrea şi cheltuielile domniei sale, sunt lucruri mult mai importante acestea. Avem totuşi o experienţă tristă vizavi de comisii de anchetă, care n-au pornit la iniţiativa Parlamentului, ci tot în urma unor jurnalişti care şi-au făcut treaba foarte corect, apropo de cazul Ridzi (...)\", a spus Ponta. În mediul online autohton a fost remarcată săptămâna trecută asemănarea izbitoare dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional, deşi Udrea a declarat că brandul românesc este o creaţie originală pentru care există drepturi de autor. Ea a revenit, ieri, public cu declaraţii noi, prin care apreciază că există, doar, „similitudini evidente între frunza din brand şi logo-ul unei firme de transport”, dar nu recunoaşte că, de fapt, frunza este o reproducere ordinară a unui element decorativ deja existent pe piaţă.