Public numeros şi ropote de aplauze, la opereta „Văduva veselă”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Public numeros şi ropote de aplauze, la opereta „Văduva veselă”

Cultură 05 Iunie 2007 / 00:00 717 accesări

Premiera operetei „Văduva veselă” de Franz Lehar s-a bucurat de o distribuţie de excepţie şi, nu în ultimul rînd, de un public numeros. De altfel, sala de spectacole a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru constănţenii melomani care au dorit să îşi petreacă seara de duminică urmărind un spectacol de excepţie, care a adus, încă o dată, pe scena de la malul mării, calitatea. Prezentată în cadrul celei de-a XXXIIII-a ediţii a Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului, organizat, în acest an, de Consiliul Judeţean Constanţa şi instituţia teatrală, opereta a fost primită cu ropote de aplauze, cu buchete de flori, dar mai ales, cu entuziasm.

Dragostea într-o lume aparentă, puterea, dar şi neputinţa într-o relaţie sentimentală sau dragostea atotputernică sînt doar cîteva dintre subiectele abordate în spectacolul „Văduva veselă”. Tînăra şi frumoasa Hanna este silită să se căsătorească cu un bătrîn foarte bogat, în timp ce iubitul ei, locotenentul Danillo, este expediat la Paris, ca ataşat militar al ambasadei Pontevedrine, pentru a nu încurca socotelile sentimentalo-bancare ale regelui. Din fericire, căsnicia Hannei nu durează decît opt zile, deoarece bătrînul şi bogatul domn Glavary moare subit. Văduvă, veselă, dar mai ales bogată, Hanna Glavary pleacă la Paris, dornică să uite iubirea pentru Danillo, fără să bănuiască că în capitala Franţei îl va întîlni pe cel căruia îi dăruise inima. Publicul a savurat o minunată poveste de dragoste, cu răsturnări de situaţie, cu momente comice, dar mai presus de orice, cu o interpretare impecabilă din partea soliştilor, a orchestrei şi trupei de balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”. O impresie foarte bună în rîndul spectatorilor a făcut Daniela Vlădescu, care a debutat ca primadonă în acest spectacol şi care a fost aplaudată la scenă deschisă, după fiecare moment artistic, dar şi la finalul reprezentaţiei. „M-am bucurat să văd atît de mulţi spectatori, care au reacţionat pozitiv la ceea ce noi le-am oferit. Nu mă aşteptam la atît de multă căldură din partea lor şi mă bucur că le-am putut oferi o seară minunată”, a declarat Daniela Vlădescu, directorul instituţiei teatrale şi protagonista operetei.

Unul dintre cele mai gustate momente ale spectacolului, mai ales de către bărbaţii prezenţi în sală, a fost finalul operetei, dansul de can-can al trupei de balet constănţene. La succesul spectacolului au contribuit şi decorurile realizate de Eugenia Tărăşescu Jianu, precum şi costumele create de Emanuela Gavrilă. Din distribuţia operetei au făcut parte Ionela Duma, Doru Iftene, Mădălina Diaconescu, Silvia Simionescu, Cirpian Done, Constantin Acsinte, Bogdan Caragea (Bucureşti), Iulian Bratu, Cătălin Ţoropoc, Diana Gavrilescu, George Ionescu, Gabriela Dobre, Laurenţiu Severin, Tatiana Gădălean, Elena Moşteanu, Roxana Bageac, Garofiţa Hudema, Luminiţa Cristea, Delia Ionescu şi Raluca Daraban.



12